[hfcm id="4"]
Vælg en side

CONTENT MARKETING

 

Helt simpelt handler content marketing om at dele viden med og skabe værdi for din målgruppe, som tit er dine kunder.

Det betyder, at du taler mindre om dig selv og taler mere ind i deres hverdag, problemer og drømme. Det gælder om at gøre dine budskaber relevante og forståelige for dem, der hvor de er. Et godt redskab til det er storytelling, hvor du fortæller historier og vækker følelser i målgruppen. Det taler nemlig til deres hjerter og så har du deres opmærksomhed.

Vil du vide mere om hvordan du gør det, skal du bare scrolle videre. Så finder du viden om, hvorfor du skal bruge content marketing, hvilke indsatser der er rigtige for dig og hvordan du kommer i gang med det.

God læselyst!

Sådan integrerer du video i din kunderejse

Sådan integrerer du video i din kunderejse

Du har styr på dine kunders rejse og ved lige præcis, hvor du skal være til stede online for at ramme dem i deres beslutningsproces. Eller har du? Hvis ikke du er nået så langt, så tag lige at læse med her først, hvor vi fortæller, hvordan du griber kunderejsen an. ...

Har du styr på dine kunders rejse?

Har du styr på dine kunders rejse?

Her taler vi ikke om den charterrejse, de tager på et par gange om året, men den rejse de tager på, fra de har et behov, til de stifter bekendtskab med din virksomhed og foretager et reelt køb. Hos SIGNAfilm arbejder vi med digitale kunderejser hver eneste dag for os...

Derfor bør du ikke ansætte en barselsvikar

Derfor bør du ikke ansætte en barselsvikar

Hørt på mellemlederens kontor: HR-Henrik: ”Du, Martin. Birgitte fra marketing har lige annonceret, at hun er gravid.” Mellemleder Martin: ”Igen? Hun skyder dem da ud som T-shirts til en boksekamp.” HRH: ” … Ja, sådan kan man også udtrykke det. Men det betyder, at vi...

Video marketing vs. content marketing – hvad er forskellen?

Video marketing vs. content marketing – hvad er forskellen?

De laver muligvis kiksede reklamer, men én ting har Stofa da ret i: Marketing, det er mange ting. Marketing dækker i dag over uendeligt mange begreber, der hele tiden er under udvikling. To af dem er ’video marketing’ og ’content marketing’ – to begreber, der er...

Sådan skaber du tryghed i et usikkert miljø

Sådan skaber du tryghed i et usikkert miljø

Sidder du lige nu som leder og skal forsøge at navigere dine medarbejdere gennem krisen? Så er du landet det rigtige sted. Her får du gode råd til, hvordan du skal kommunikere i en hverdag, hvor ingen ved, hvad der sker i morgen. Det er næsten en kliché at sige, at vi...

Film til sociale medier – er det investeringen værd?

Film til sociale medier – er det investeringen værd?

Bør du investere tid og penge i at lave film til sociale medier? Dette konkrete spørgsmål tager jeg fat på i dette indlæg, hvor jeg forsøger at kaste lys over, om film – særligt på de sociale medier – kan gøre en forskel for din virksomhed. Med andre ord: Er det værd...

Hvad er en persona, og hvordan bruger du den?

Hvad er en persona, og hvordan bruger du den?

Har du også tendens til at formidle din viden til folk, der ligner dig selv i stedet for folk, der rent faktisk repræsenterer din målgruppe? Det kender jeg i hvert fald godt. Og derfor bruger vi i SIGNAfilm det, vi kalder for ”personaer” til at blive skarpere på, hvem det egentlig er, vi kommunikerer til.
I dette indlæg vil jeg forsøge at gøre dig klogere på, hvad en persona er, og hvordan du kan bruge personaer i arbejdet med din målgruppeanalyse.

Den hurtige guide til e-mail marketing og nyhedsbreve

Den hurtige guide til e-mail marketing og nyhedsbreve

Statistikker og succescases viser gang på gang, at der kan opnås utroligt stor effekt gennem e-mail marketing og nyhedsbreve, men heller ikke denne kanal har en facitliste for vejen til succes. Alligevel har vi forsøgt at lave en guide til kanalen med en håndfuld gode...

Sådan får du folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev [3 nemme tips]

Sådan får du folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev [3 nemme tips]

Du ved allerede, at e-mail marketing er en vigtig del af din online markedsføring. Du investerer tid og kræfter i at lave nyhedsbreve med fedt indhold, der skaber værdi for din målgruppe. Alligevel oplever du, at du har svært ved at få folk til at tilmelde sig dit...

Sådan får du succes med din content marketing i 2020

Sådan får du succes med din content marketing i 2020

"Et indlæg om de vigtigste marketingtrends i 2020? Sikke en original idé, SIGNAfilm." Ja, vi ved det godt. Og vi ved også, at du formentlig allerede har læst et par af denne type indlæg. Derfor vil vi ikke kede dig med en lang svada om voice search, chatbots og...

Derfor bør du outsource strategiarbejdet for dine online indsatser

Derfor bør du outsource strategiarbejdet for dine online indsatser

Online indsatser på hjemmeside og sociale medier kræver strategiske beslutninger på ledelsesniveau for at blive en succes. Har du den viden, som skal til for at nå din målgruppe og opnå dine forretningsmål?
Hvis det ikke er tilfældet, kan det være en fordel at outsource dit strategiarbejde til nogle, som har fingeren på pulsen og derfor kan rådgive dig til den rigtige strategi for din virksomhed.

Sådan kan du bruge de forskellige typer af content marketing

Sådan kan du bruge de forskellige typer af content marketing

Når du sætter dig ved tasterne for at skrive et blogindlæg, et SoMe-opslag, et nyhedsbrev eller noget helt fjerde, har du naturligvis et formål med skriveriet. Måske har du en nyhed at bringe, et tilbud at give eller en anden form for information at levere.

Det vigtigste formål er, uanset budskab, at dit content (indhold) skaber værdi for din målgruppe. Det er nemlig essensen af content marketing.

Nu sidder du måske lidt med ’no shit, Sherlock ’-følelsen. For selvfølgelig skal dit content skabe værdi for dem, som læser det. Men det er bare lettere sagt end gjort. Content produktion er nemt at tale om, men selv de bedste intentioner er intet værd, hvis de ikke udleves. Derfor får du her en miniguide til, hvordan du producerer værdifuldt content til din målgruppe.

Få gang i pull-marketing med video

Få gang i pull-marketing med video

Hvordan når vi på bedste vis ud til potentielle kunder? Dette spørgsmål stiller I sikkert jer selv ofte i jeres virksomhed, når I planlægger en marketingstrategi (/en-kommunikationsstrategi-der-kan-eksekveres/).

I ønsker mere salg, og en forudsætning for mere salg er pudsigt nok flere kunder. Derfor har I anvendt flere forskellige strategier, som kold kanvas, hvor I ringer ud og prøver at fange kunden. Og I har forsøgt med annoncer i aviser, ugeblade og på nettet, tv-reklamer og meget mere. Det er hårdt arbejde og kræver en masse tid og ressourcer.

4 konkrete råd til, hvordan du skiller dig ud med content marketing

4 konkrete råd til, hvordan du skiller dig ud med content marketing

Virksomhederne konkurrerer som aldrig før på det famøse område, vi kalder for ”content marketing”. Og måske er du en af dem, der har fundet ud af, at det kan være rigtig svært at skille sig ud fra mængden. Vi vil derfor i dette blogindlæg identificere problematikken og give dig nogle bud på, hvordan du kan differentiere dig fra dine konkurrenter, når du arbejder med content marketing.

Ekstern samarbejdspartner vs. intern medarbejder

Ekstern samarbejdspartner vs. intern medarbejder

Mangler der ekstra hænder eller nye kræfter til at håndtere din virksomheds kommunikations- og marketingindsatser?
Hvis svaret er ja, har du måske gjort dig tanker om, hvorvidt der skal ansættes en ny medarbejder, eller om du skal have fat i en ekstern samarbejdspartner. Og det kan være en svær beslutning. Hvis du har brug for indspark til din for-og-imod-liste, så er det nu, du skal pudse brillen og læse med her. Vi har gjort det ganske kort og overskueligt for dig, som lige nu sidder med dilemmaet.

En målgruppeanalyse skaber gennemslagskraft

En målgruppeanalyse skaber gennemslagskraft

Den gyldne vej til online succes er at kende din målgruppe og modtageren af dine budskaber. Hvis du ikke gør det, risikerer du at spilde dine kostbare ressourcer. For at skabe de bedste forudsætninger for dine kommunikations- og marketingindsatser, bør du have indsigt i din målgruppes udfordringer, behov, interesser og adfærd. Har du disse indsigter, slipper du for hele tiden at skulle afprøve dine budskaber på tværs af medier og målgrupper, uden at få nogle resultater. I stedet kan du øge dine chancer for at ramme rigtigt i første omgang ved at lave en målgruppeanalyse.

Hvordan skriver du værdifuldt content til din målgruppe?

Hvordan skriver du værdifuldt content til din målgruppe?

Når du sætter dig ved tasterne for at skrive et blogindlæg, et SoMe-opslag, et nyhedsbrev eller noget helt fjerde, har du naturligvis et formål med skriveriet. Måske har du en nyhed at bringe, et tilbud at give eller en anden form for information at levere.

Det vigtigste formål er, uanset budskab, at dit content (indhold) skaber værdi for din målgruppe. Det er nemlig essensen af content marketing.

Nu sidder du måske lidt med ’no shit, Sherlock ’-følelsen. For selvfølgelig skal dit content skabe værdi for dem, som læser det. Men det er bare lettere sagt end gjort. Content produktion er nemt at tale om, men selv de bedste intentioner er intet værd, hvis de ikke udleves. Derfor får du her en miniguide til, hvordan du producerer værdifuldt content til din målgruppe.

Dine medievaner på under 3 minutter

Dine medievaner på under 3 minutter

Spekulerer du nogensinde på, hvor meget tid danskerne egentligt bruger på medier – og på hvilke medier? Vi har samlet de vigtigste data.

Hvorfor er det vigtigt med en god landing page?

Hvorfor er det vigtigt med en god landing page?

Du har nok før hørt folk bruge begrebet ”landing page” og hørt om vigtigheden af gode landing pages, men hvad er det, de gør godt for, og hvorfor skal du egentlig koncentrere dig om dem?

SEO-trends 2019: Her er, hvad du skal vide om SEO i 2019

SEO-trends 2019: Her er, hvad du skal vide om SEO i 2019

Hvis 2019 er året, hvor du for alvor vil mestre den kunst, der hedder SEO, så er der nogle helt bestemte ting, du skal være opmærksom på. I dette indlæg gennemgår jeg de, efter min mening, vigtigste og mest interessante SEO-trends i 2019.

Hvad er storytelling, og hvordan kan du bruge det?

Hvad er storytelling, og hvordan kan du bruge det?

STORYTELLING. Et ord, der i vores verden virker indlysende og ikke behøver yderligere forklaring. Derfor bruger vi det også ofte som hvilket som helst andet ord uden at overveje, om alle egentlig ved, hvad storytelling er.

5 tips til at SEO-optimere dine videoer

5 tips til at SEO-optimere dine videoer

Hvis du skal til at kaste dig ud i videomarkedsføring og have lavet din første video, eller hvis du allerede har en eller flere videoer liggende, så har jeg her samlet 5 tips til at SEO-optimere dine videoer.

Personas er ikke uddøde. De er vigtigere end nogensinde før

Personas er ikke uddøde. De er vigtigere end nogensinde før

Persona mig her og persona mig der. Alle taler om det, men er det ikke ved at være lidt forældet at bruge personas? Jeg kender udmærket godt min målgruppe og behøver i hvert fald ikke at skrive ned, hvem de er, hvordan de ser ud, og hvad deres håb og drømme er.

De 10 største marketingtrends i 2018

De 10 største marketingtrends i 2018

Selvom der hele tiden kommer nye teknologier og tendenser til i nutidens online univers, så har jeg i denne blog samlet vores bud på de 10 største marketingtrends i 2018.