Vælg en side
Blog om content marketing | SIGNA

BLOG OM CONTENT MARKETING

 

Helt simpelt handler content marketing om at dele viden med og skabe værdi for din målgruppe, som tit er dine kunder.

Det betyder, at du taler mindre om dig selv og taler mere ind i deres hverdag, problemer og drømme. Det gælder om at gøre dine budskaber relevante og forståelige for dem, der hvor de er. Et godt redskab til det er storytelling, hvor du fortæller historier og vækker følelser i målgruppen. Det taler nemlig til deres hjerter og så har du deres opmærksomhed.

Men content marketing er en marketing disciplin med mange facetter. SIGNA ønsker ikke at være den største specialist, men i stedet at være den virksomhed, der kan rådgive om sammensætningen af de enkelte komponenter.

Vil du vide mere om hvordan du gør det, skal du bare scrolle videre. Så finder du viden om, hvorfor du skal bruge content marketing, hvilke indsatser der er rigtige for dig og hvordan du kommer i gang med det.

God læselyst!

Rekruttér de rette kandidater

Rekruttér de rette kandidater

Få fem gode råd til hvordan du kommer igang med employer branding og kan anvende medarbejderhistorier til at tiltrække kandidater og fastholde medarbejdere

Tag scenen og fortæl historien

Tag scenen og fortæl historien

Tag scenen og fortæl historien: (Gen)opbyg dit omdømme med SIGNAfilmI en verden, hvor én negativ historie kan dominere nyhedsbilledet og påvirke en organisations omdømme, er det afgørende at huske på kraften i at fortælle jeres egne historier. Hos SIGNAfilm ved vi, at...

Strategiske keywords: Få succes med din SEO-strategi

Strategiske keywords: Få succes med din SEO-strategi

Hvordan bliver jeg vist i Googles søgeresultater? Hvordan bliver jeg vist i relevante søgninger? Og bruger jeg de rigtige keywords? Det er spørgsmål, som vi i dette blogindlæg vil hjælpe dig med at få svar på.Brug de rigtige keywords og få succes med din SEO-strategi...

Morningscore – alt i ét SEO-værktøj

Morningscore – alt i ét SEO-værktøj

Hvis du har arbejdet med SEO, har du med stor sandsynlighed stiftet bekendtskab med Morningscore. Morningscore har de seneste år været et af de bedste og mest populære SEO-værktøjer på markedet.Morningscore - et værdifuldt SEO-værktøj I denne artikel vil vi kigge...

Kulturformidling: Brug virksomhedens kultur aktivt

Kulturformidling: Brug virksomhedens kultur aktivt

Når du skal finde en ny medarbejder til din virksomhed, er det vigtigt, at du udadtil giver et retvisende billede af kulturen på arbejdspladsen. For hvis ikke kulturen lever op til den nye medarbejders forventninger, kan det gå hen og blive et kort bekendtskab – endda...

Få medarbejderne til at blive længere

Få medarbejderne til at blive længere

De fleste arbejdsgivere kan se værdien i at fastholde dygtige medarbejdere. Nogle gør en aktiv indsats ved at give lønforhøjelser, mens andre stiller store udviklingsmuligheder i sigte for deres ansatte. Men effektiv fastholdelse af medarbejdere kan være en svær...

Fra Krise til Kandidatmangel

Fra Krise til Kandidatmangel

Som følge af akut kandidatmangel er der behov for øget fokus på employer branding, hvis ikke virksomhederne skal ende i en alvorlig krise. De mange fejlslagne profetier om, hvor stor, negativ indflydelse corona pandemien ville have for det danske arbejdsmarked er for...

Udfordringer på arbejdsmarkedet

Udfordringer på arbejdsmarkedet

Store udfordringer på arbejdsmarkedet Under Coronakrisen oplevede vi, at arbejdsmarkedet blev kraftigt påvirket af den aktuelle situation, hvor flere brancher måtte afskedige eller hjemsende rekordmange medarbejdere.  Nu er skuden er vendt, og der er igen fart på...

Vær med på de største marketingtrends i 2022  

Vær med på de største marketingtrends i 2022  

De 5 vigtigste marketingtrends i 2022 Har du styr på din virksomheds marketingstrategi for 2022? Det nye år er skudt i gang, og derfor er det en god ide at undersøge nye trends og rette ind efter de mest effektive marketingredskaber, der trender lige nu. Nedenfor...

3 tips til hvordan SEO integreres i det daglige tekstarbejde

3 tips til hvordan SEO integreres i det daglige tekstarbejde

Det er vigtigt, at du indtænker SEO, når du skriver dine tekster. Det kan virke som en stor mundfuld, hvis man ikke har beskæftiget sig med et før. Derfor får du i dette indlæg 3 konkrete tips til, hvordan, du kommer i gang med dit eget...

Sats på outsourcing af strategiarbejdet for dine online indsatser

Sats på outsourcing af strategiarbejdet for dine online indsatser

Online indsatser på hjemmeside og sociale medier kræver strategiske beslutninger på ledelsesniveau for at blive en succes. Har du den viden, som skal til for at nå din målgruppe og opnå dine forretningsmål?
Hvis det ikke er tilfældet, kan det være en fordel at outsource dit strategiarbejde til nogle, som har fingeren på pulsen og derfor kan rådgive dig til den rigtige strategi for din virksomhed.

Ny marketingmedarbejder eller ekstern partner?

Ny marketingmedarbejder eller ekstern partner?

Den umiddelbare tanke når en marketing medarbejder stopper, er at ansætte en ny - måske en barselsvikar. Men der er andre - og måske mere fornuftige beslutninger. Overvej samarbejde med en kompetent ekstern partner, som hurtigt sætter sig ind i din forretning. ...

Content is king! Derfor skal du arbejde med content marketing

Content is king! Derfor skal du arbejde med content marketing

Næsten alle har nok hørt den meget brugte, MEN stadig meget relevante vending: ”Content is King”. Ja, og nogle påstår endda, at "Content is everything!" Og relevant - det er lige præcis hvad content marketing er. Hvis du investerer de nødvendige ressourcer i content...

Gør dit arbejde lettere med content curation

Gør dit arbejde lettere med content curation

Content Curation er en nyere tendens, hvor man lader sig inspirere af eksisterende indhold. Ved at omskrive, tilføje og give nye vinker til indholdet, skabes nyt indhold som kan inspirere brugere og målgrupper. Du kender måske udtrykket ”Work smarter, not harder”. For...

Mød nye kunder med online kommunikation

Mød nye kunder med online kommunikation

Vi ved, at det er en hård og frustrerende tid for erhvervslivet. Specielt for mange B2B virksomheder, hvor den primære kontakt til nye kunder foregår på messer og konferencer. Og desværre skal vi nok kigge et godt stykke ind i det nye år, før dørene til landets messecentre igen åbnes op.

Sådan integrerer du video i kunderejsen

Sådan integrerer du video i kunderejsen

I dette blogindlæg ser vi på brugen af video som del af inbound marketing kunderejsen, hvor målet er at tiltrække, konvertere og ultimativt sælge nogle varer eller ydelser til kunderne.Læs om Tiltræk og engagérKonvertér og modn leadsBrug video i din inbound...

Har du styr på dine kunderejser?

Har du styr på dine kunderejser?

Her taler vi ikke om den charterrejse, de tager på et par gange om året, men den rejse de tager på, fra de har et behov, til de stifter bekendtskab med din virksomhed og foretager et reelt køb. Hos SIGNA arbejder vi med digitale kunderejser hver eneste dag både for os...

Video marketing vs. content marketing – hvad er forskellen?

Video marketing vs. content marketing – hvad er forskellen?

De laver muligvis kiksede reklamer, men én ting har Stofa da ret i: Marketing, det er mange ting. Marketing dækker i dag over uendeligt mange begreber, der hele tiden er under udvikling. To af dem er ’video marketing’ og ’content marketing’ – to begreber, der er...

Sådan bruger du film på din hjemmeside

Sådan bruger du film på din hjemmeside

Du har sikkert fået fortalt, at det er en rigtig god ide at bruge hjemmeside-film. Og det kan vi kun være enige i. Men hvorfor er film på en hjemmeside egentlig en god ide, og hvordan bruger du dem optimalt for at skabe en god brugeroplevelse?  Det forsøger vi at give...

Skab tryghed i et usikkert miljø med ærlig kommunikation

Skab tryghed i et usikkert miljø med ærlig kommunikation

Sidder du lige nu som leder og skal forsøge at navigere dine medarbejdere gennem krisen? Så er du landet det rigtige sted. Her får du gode råd til, hvordan du kan tilpasse din kommunikation i en hverdag, hvor ingen ved, hvad der sker i morgen. Indhold Ærlig og...

Film til sociale medier – er det investeringen værd?

Film til sociale medier – er det investeringen værd?

Bør du investere tid og penge i at lave film til sociale medier? Dette konkrete spørgsmål tager vi fat på i dette indlæg, hvor vi kaster lys over, hvorvidt film – særligt på de sociale medier – kan gøre en forskel for din virksomhed. Med andre ord: Er det værd at...

Hvad er en persona, og hvordan bruger du den?

Hvad er en persona, og hvordan bruger du den?

Har du også tendens til at formidle din viden til folk, der ligner dig selv i stedet for folk, der rent faktisk repræsenterer din målgruppe? Det kender jeg i hvert fald godt. Og derfor bruger vi i SIGNAfilm det, vi kalder for ”personaer” til at blive skarpere på, hvem det egentlig er, vi kommunikerer til.
I dette indlæg vil jeg forsøge at gøre dig klogere på, hvad en persona er, og hvordan du kan bruge personaer i arbejdet med din målgruppeanalyse.

Den hurtige guide til email marketing og nyhedsbreve

Den hurtige guide til email marketing og nyhedsbreve

Statistikker og succescases viser gang på gang, at der kan opnås utroligt stor effekt gennem marketing automation i form af email marketing og nyhedsbreve, men heller ikke denne kanal har en facitliste for vejen til succes. Alligevel har vi forsøgt at lave en guide...

Sådan får du folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev [3 nemme tips]

Sådan får du folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev [3 nemme tips]

Du ved allerede, at e-mail marketing er en vigtig del af din online markedsføring. Du investerer tid og kræfter i at lave nyhedsbreve med fedt indhold, der skaber værdi for din målgruppe. Alligevel oplever du, at du har svært ved at få folk til at tilmelde sig dit...

Sådan får du succes med din content marketing i 2021

Sådan får du succes med din content marketing i 2021

I dette blogindlæg vil vi fokusere på, hvad det kræver at få succes med content marketing. Der er kamp om opmærksomheden, så vær lidt skæv i tilgangen, når du sender budskaber afsted til målgruppen. Der er brug for god storytelling og masser af film, for at få succes...

Hvad er content marketing, og hvilke typer findes der?

Hvad er content marketing, og hvilke typer findes der?

Når du sætter dig ved tasterne for at skrive et blogindlæg, et SoMe-opslag, et nyhedsbrev eller noget helt fjerde, har du naturligvis et formål med skriveriet. Måske har du en nyhed at bringe, et tilbud at give eller en anden form for information at levere.

Det vigtigste formål er, uanset budskab, at dit content (indhold) skaber værdi for din målgruppe. Det er nemlig essensen af content marketing.

Nu sidder du måske lidt med ’no shit, Sherlock ’-følelsen. For selvfølgelig skal dit content skabe værdi for dem, som læser det. Men det er bare lettere sagt end gjort. Content produktion er nemt at tale om, men selv de bedste intentioner er intet værd, hvis de ikke udleves. Derfor får du her en miniguide til, hvordan du producerer værdifuldt content til din målgruppe.

Få gang i pull-marketing med video

Få gang i pull-marketing med video

Hvordan når vi på bedste vis ud til potentielle kunder? Dette spørgsmål stiller I sikkert jer selv ofte i jeres virksomhed, når I planlægger en marketingstrategi (/en-kommunikationsstrategi-der-kan-eksekveres/).

I ønsker mere salg, og en forudsætning for mere salg er pudsigt nok flere kunder. Derfor har I anvendt flere forskellige strategier, som kold kanvas, hvor I ringer ud og prøver at fange kunden. Og I har forsøgt med annoncer i aviser, ugeblade og på nettet, tv-reklamer og meget mere. Det er hårdt arbejde og kræver en masse tid og ressourcer.

Skil dig ud: Få 4 konkrete content marketing tips

Skil dig ud: Få 4 konkrete content marketing tips

Virksomhederne konkurrerer som aldrig før på det famøse område, vi kalder for ”content marketing”. Og måske er du en af dem, der har fundet ud af, at det kan være rigtig svært at skille sig ud fra mængden. Vi vil derfor i dette blogindlæg identificere problematikken og give dig nogle bud på, hvordan du kan differentiere dig fra dine konkurrenter, når du arbejder med content marketing.

Eksternt samarbejde via ekstern partner

Eksternt samarbejde via ekstern partner

Mangler der ekstra hænder eller nye kræfter til at håndtere din virksomheds kommunikations- og marketingindsatser?
Hvis svaret er ja, har du måske gjort dig tanker om, hvorvidt der skal ansættes en ny medarbejder, eller om du skal have fat i en ekstern samarbejdspartner. Og det kan være en svær beslutning. Hvis du har brug for indspark til din for-og-imod-liste, så er det nu, du skal pudse brillen og læse med her. Vi har gjort det ganske kort og overskueligt for dig, som lige nu sidder med dilemmaet.

En målgruppeanalyse skaber gennemslagskraft

En målgruppeanalyse skaber gennemslagskraft

Den gyldne vej til online succes er at kende din målgruppe og modtageren af dine budskaber. Hvis du ikke gør det, risikerer du at spilde dine kostbare ressourcer. For at skabe de bedste forudsætninger for dine kommunikations- og marketingindsatser, bør du have indsigt i din målgruppes udfordringer, behov, interesser og adfærd. Har du disse indsigter, slipper du for hele tiden at skulle afprøve dine budskaber på tværs af medier og målgrupper, uden at få nogle resultater. I stedet kan du øge dine chancer for at ramme rigtigt i første omgang ved at lave en målgruppeanalyse.

Få gang i en effektiv contentproduktion: Sådan skriver du værdifuldt content til din målgruppe

Få gang i en effektiv contentproduktion: Sådan skriver du værdifuldt content til din målgruppe

Når du sætter dig ved tasterne for at skrive et blogindlæg, et SoMe-opslag, et nyhedsbrev eller noget helt fjerde, har du naturligvis et formål med skriveriet. Måske har du en nyhed at bringe, et tilbud at give eller en anden form for information at levere.

Det vigtigste formål er, uanset budskab, at dit content (indhold) skaber værdi for din målgruppe. Det er nemlig essensen af content marketing.

Nu sidder du måske lidt med ’no shit, Sherlock ’-følelsen. For selvfølgelig skal dit content skabe værdi for dem, som læser det. Men det er bare lettere sagt end gjort. Content produktion er nemt at tale om, men selv de bedste intentioner er intet værd, hvis de ikke udleves. Derfor får du her en miniguide til, hvordan du producerer værdifuldt content til din målgruppe.

Dine medievaner på under 3 minutter

Dine medievaner på under 3 minutter

Spekulerer du nogensinde på, hvor meget tid danskerne egentligt bruger på medier – og på hvilke medier? Vi har samlet de vigtigste data.

SEO-trends: Her er, hvad du skal vide om SEO

SEO-trends: Her er, hvad du skal vide om SEO

Hvis du for alvor vil mestre den kunst, der hedder SEO, er der nogle helt bestemte faktorer, du skal være opmærksom på. I dette indlæg gennemgår vi de trends, der fra vores synspunkt og faglighed er de vigtigste og mest interessante SEO-trends.

Valg af kanaler – hvad egner hvert medie sig til

Valg af kanaler – hvad egner hvert medie sig til

”Din virksomhed SKAL da på Facebook”, ”Du siger da ikke, at du ikke er på LinkedIn?”, ”Jamen videoannoncering er den eneste vej frem – du skal bare på YouTube og Vimeo”. Rådene er mange, og forvirringen er total. Du har måske nikket til ovenstående før med et tomt...

Hvad er storytelling, og hvordan kan du bruge det?

Hvad er storytelling, og hvordan kan du bruge det?

STORYTELLING. Et ord, der i vores verden virker indlysende og ikke behøver yderligere forklaring. Derfor bruger vi det også ofte som hvilket som helst andet ord uden at overveje, om alle egentlig ved, hvad storytelling er.

Derfor skal du bruge video på hjemmesiden?

Derfor skal du bruge video på hjemmesiden?

En ting vi ofte hører fra folk er, at de ikke vil have lavet film, for det er både dyrt og tidskrævende. Det kan vi med god ro i maven hurtigt afkræfte her og nu og kalde for en myte, som du kan læse meget mere om i vores blogindlæg ”De største myter om at få lavet film”.

5 SEO-tips til SEO-optimering af videoer

5 SEO-tips til SEO-optimering af videoer

Hvis du skal til at kaste dig ud i videomarkedsføring og have lavet din første video, eller hvis du allerede har en eller flere videoer liggende, så har jeg her samlet 5 tips til at SEO-optimere dine videoer.

Personas er ikke uddøde. De er vigtigere end nogensinde før

Personas er ikke uddøde. De er vigtigere end nogensinde før

Persona mig her og persona mig der. Alle taler om det, men er det ikke ved at være lidt forældet at bruge personas? Jeg kender udmærket godt min målgruppe og behøver i hvert fald ikke at skrive ned, hvem de er, hvordan de ser ud, og hvad deres håb og drømme er.

De 10 største marketingtrends i 2018

De 10 største marketingtrends i 2018

Selvom der hele tiden kommer nye teknologier og tendenser til i nutidens online univers, så har jeg i denne blog samlet vores bud på de 10 største marketingtrends i 2018.