Vælg en side

Undrer du dig også over, at der øjensynligt kommer flere og flere annoncer på de medier, du bruger? Og spekulerer du nogensinde på, hvor meget tid danskerne egentligt bruger på medier og på hvilke medier? Vi har samlet de vigtigste data, så du lynhurtigt kan få stillet din nysgerrighed omkring danskernes medievaner og måske blive klogere på, om online annoncering kan have relevans for din virksomhed.

Vi er online

Det er ingen hemmelighed, at vi bruger meget tid online, eller at onlineforbruget stiger. Her spiller alder definitivt en rolle for, hvor meget tid vi bruger online og for vores foretrukne kanaler. Unge mennesker bruger selvfølgelig online medier hele døgnet rundt, og TV er passé – eller er det? Få faktatjekket dine fordomme – måske du bliver overrasket.

(kilder: Danske medier research for Slots- og Kulturstyrelsen, år 2017, Det Danske Reklamemarked, år 2017 og DR Medieforskning, 2018)

Dine konkurrenter prioriterer online – gør du?

Du oplever måske, at dine konkurrenter lader til at have sadlet om i retningen for deres markedsføring. I takt med at vores online medieforbrug stiger, oplever vi flere annoncer på de sociale medier. Mange virksomheder har nemlig regnet ud, at man kommer længst med sine annoncekroner på de medier, hvor kunderne færdes. Så dvæl ved statistikkerne og bliv klogere på konkurrenternes træk – og måske det næste træk for din virksomhed?

(kilder: Danske medier research for Slots- og Kulturstyrelsen, år 2017, Det Danske Reklamemarked, år 2017 og DR Medieforskning, 2018)

Nu ved du, hvordan konkurrenterne prioriterer, men hvordan afgør du, hvordan dine penge skal prioriteres? Vi ved, at det kan være svært at se skoven for bare træer, når man skal beslutte sig for hvilke medier, der kan få annoncekronerne til at batte. Statistikkerne viser, at dine kunder og konkurrenter allerede er online – følger du trop?

 

Dine medievaner på under 3 minutter 1

“Er du i tvivl om, hvordan du bør prioritere dine ressourcer, eller har du brug for hjælp til annoncering? Du er altid velkommen til at kontakte os og få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig. Vores fornemmeste opgave er nemlig at støtte dig i at løfte din online synlighed.”

Mathilde S. Pedersen
Content marketing specialist