[hfcm id="4"]
Vælg en side

Online kommunikation og content marketing er effektive kommunikationsværktøjer, når det kommer til at møde nye kunder og udvide sine kundeemner.

Vi ved, at Corona har været en hård og frustrerende tid for mange i erhvervslivet. Specielt for mange B2B virksomheder, hvor den primære kontakt til nye kunder ofte sker på messer og konferencer. Og desværre skal vi nok kigge et godt stykke ind i 2022, før dørene til de store internationale messecentre for alvor åbnes op.

Corona-pandemien har givet os alle udfordringer, og den tvinger os til at tænke i andre løsninger og muligheder. Dét at tænke innovativt og omlægge vante arbejdsgange er selvfølgelig lettere sagt end gjort – og derfor vil vi gerne hjælpe dig lidt på vej.

Vi vil gerne slå et slag for mulighederne i online kommunikation og content marketing. I stedet for at møde kunderne på messerne, må vi møde dem andetsteds – nemlig digitalt.

Mulighederne ved online kommunikation og content marketing

I denne artikel håber vi at kunne inspirere dig til, hvordan du kan transformere de traditionelle messer om til digitale løsninger i form af online kommunikation og content marketing.

Messerne giver muligheder for at fremvise nye produkter, møde potentielle kunder, pleje eksisterende relationer og skabe leadgenerering. Og lige præcis disse muligheder har du også med online kommunikation og content marketing. Via de sociale medier kan du møde kunderne dér, hvor de befinder sig, uanset hvor de er henne i verden og på alle tidspunkter af døgnet.

På din hjemmeside og sociale medier gælder det om at dele content, som fanger din målgruppe – og her er det ikke hvad som helst, dine kunder og målgruppe vil eksponeres for. Det skal være relevant og inspirerende content, som rent faktisk kan skabe værdi for dem. På den måde kan du bedre skabe en interesse for din virksomhed, tiltrække potentielle kunder og i sidste ende opbygge langvarige relationer.

Online kommunikation

Skab blikfang med video content

I jagten på at skabe inspirerende indhold er det en god idé at bruge video som en del af din content marketing strategi. Video er et effektivt redskab til at skabe blikfang og skille sig ud fra mængden. Med en kort, fængende video kan du give kunderne en klar, hurtig og autentisk introduktion til din virksomhed. Du kan finde det rette format til din video i artiklen, Sådan finder du det rette format og længde til dine film. Du kan også bruge produktfilm eller instruktionsfilm, hvor du har mulighed for at gå i dybden med nye produkter, og hvor du har tid til at forklare, hvordan de anvendes.

En video kan deles på din hjemmeside, de sociale medier, som en del af et blogindlæg eller en annonce. Via annoncering på de sociale medier kan du målrette dit budskab efter den målgruppe, du ønsker at ramme. På den måde kan du sikre, at potentielle kunder bliver gjort opmærksomme på din virksomhed.

Video giver dig altså mulighed for at præsentere din virksomhed og produkter med forskellige virkemidler i forhold til traditionelle messer. Derudover er det en god idé at dele content regelmæssigt på de sociale medier, så du kan vedligeholde kontakten og interessen for kunderne. Du kan læse mere om de 7 grunde til at bruge videomarkedsføring.

Men husk, uanset hvilket content du laver, skal det være med øje for din målgruppes interesser.

Lad os håbe på, at det igen snart bliver muligt at mødes med forretningsforbindelser i ind – og udland. Digitale løsninger er effektive til at nå ud og kommunikere med nye og eksisterende kunder, og kombineres det med den personlige kontakt på messerne, opnår du en god relation til dine kunder. Giv dine forretningsforbindelser orientering og gældende regler for indrejse til Danmark her.

 

Online Kommunikation

Lyder online kommunikation med brug af video og content marketing som noget for dig, og er du nysgerrig på at vide mere? Så er du mere end velkommen til at tage fat i os.

Ruth | SIGNAfilm

”Vil du høre mere om, hvad online kommunikation og content marketing kan gøre for dig? Så smid mig en mail og lad os få en snak.”

Sigrid Tanderup
Content marketing specialist
Mail: sigrid@signafilm.dk
Telefon: +45 22 59 06 15