Vælg en side
FAQ - Hvilke filmtyper laver SIGNA

Filmtyper- og længde

Dagens markedsføringspalette og mulighederne er mange, har du spørgsmål om vores filmtyper og den bedste filmlængde, kan du læse mere her:

Generelt 

Hvilke filmtyper laver I?

Vi laver alt fra profilfilm til animationsfilm. Vi laver mange forskellige filmtyper, fordi vores kunder er meget forskellige. Ja faktisk så tror vi ikke, at der er ret mange områder inden for niche B2B, som vi ikke har været i berøring med. Og da hver enkelt situation er unik, så er der også sat forskellige navne på filmene for ligesom at guide dig som kunde i den rigtige retning.

Vil du have den lidt længere liste, laver vi bl.a. produktfilm, employer branding film, onboarding film, doodle film, 2D grafisk animation, 3D animation, eventfilm, dronefilm, timelapse, e-learning, instruktionsfilm, messefilm, personlig branding film, SoMe film, undervisningsfilm, brandingfilm og meget mere.

Var det lidt overvældende? Så tag en snak med os og så skal vi hjælpe dig til at finde netop den eller de filmtyper, som passer til dit behov. Fælles for vores film er, at vi gennem storytelling, vil hjælpe dig med at fortælle din historie. Film er et must i dagens markedsføringspalette, så hold dig ikke tilbage. Spørg bare – brug vores kontaktformular.

Du kan læse mere om hver enkelt filmtype.

Hvordan vælger man filmtypen til det aktuelle behov?

Du er naturligvis altid velkommen til at surfe lidt rundt på vores site for at blive lidt klogere. Og start så med, hvad det er filmen skal gøre for dig. Skal den sælge, præsentere, forklare, markedsføre eller noget helt femte. Det er ofte selve formålet der dikterer, hvilken film du skal anvende.

Vi anbefaler, at du tager en snak med en af vores dygtige strategic advisors eller Videojournalister. De kender vores forskellige løsninger og kan ud fra din situation guide dig til, hvad der bedst løser din unikke situation.

Hvad er jeres 3 mest populære filmtyper?

Som udgangspunkt gør vi os ikke så meget i, hvad der er populært. Vi vil meget hellere give dig, hvad du og din virksomhed har brug for til at komme i mål med opgaven.

Når det så er sagt, er vores profilfilm, testimonial film og animationsfilm meget populære – men de er tæt forfulgt af produktfilm og employer branding film.

Men populariteten svinger i takt med kundens behov og ønsker til, hvad filmen skal gøre. Kig på vores løsningssider, hvor vi præsenterer forskellige filmeksempler inden for de forskellige segmenter, som vi arbejder med:

Du kan også læse mere om hver enkelt filmtype.

Når du er klar til at snakke videre så kontakt os for et møde.

Hvilken filmtype vil I typisk anbefale?

At give et entydigt svar på det spørgsmål er svært. For nogle giver det mening at lave en profilfilm og fortælle om virksomheden. For andre er det måske vigtigere at vise et specifikt produkt eller løsning. Tag en snak med os om, hvor dine penge er bedst givet ud.

Læs mere om overvejelserne

Laver I reklamefilm?

Traditionelle reklamefilm med stort set-up, skuespillere og manus med instruktion takker vi nej til. Det er helt uden for vores rækkevidde. Her har vi nogle kollegaer, såsom M2 Film, der er meget bedre til den slags.

Til gengæld laver vi journalistiske reklamefilm, som sælger produkter og øger kendskab med storytelling i fokus. Ved at sætte budskabet i en kontext, som ikke er direkte hardcore salg, så er vi overbeviste om, at salget kommer mere nemmere. For over de senere år, er reklame blevet noget, som vi forsøger at undgå.

Læs mere om overvejelserne i fht. reklamefilm

Hvorfor anbefales timelapse til dokumentation af byggeprojekter?

En timelapse kan koge flere måneders arbejde ned til ganske få minutter. Krydret med dronefilm kan det være spændende og ikke mindst relevant for både beboere i området, landsbyggefonden og bygherren at følge med i processen fra start til slut.

Siden 1. januar 2013 har det i forbindelse med tilsagn om støtte til lån i medfør fra Landbyggefonden af lov om almene boliger m.v. § 91 – renoveringsstøtteordningen været et vilkår, at der sker en afrapportering i form af en webfilm for at fremme vidensdelingen omkring disse projekter.

SIGNA har mere end 50 timelapse kameraer placeret rundt omkring på byggepladser i Danmark. Du kan se mere om vores løsninger og nogle eksempler på løsningssiden til byggeri.

 Se også vores specialsite omkring timelapse & visuel dokumentaiton

Hvor lange er jeres film?

På tværs af vores filmtyper leverer vi typisk film med en længde på mellem 20 sekunder og 2 minutter, men det afhænger af formålet med filmen. For en instruktionsfilm afhænger længden f.eks. af kompleksiteten i opgaven.

Til film på de sociale medier anbefaler vi ofte en længde på 20-30 sekunder. Det siger vores erfaring bedst fanger og fastholder folks opmærksomhed.

Til hjemmesider kan filmen godt være lidt længere. Her anbefaler vi 1½-2 minutter med dybere udfoldelse af budskabet.

Få 16 filmtyper at vælge imellem