Vælg en side

Filmtyper- og længde

Har du spørgsmål om vores filmtyper og den bedste filmlængde, kan du læse mere her:

Generelt 

Hvilke filmtyper laver I?

Vi laver alt fra profilfilm til animationsfilm. Vil du have den lange liste, laver vi også produktfilm, employer branding film, onboarding film, basic doodles, farve doodles, grafisk animation, 3D animation, eventfilm, dronefilm, timelapse, e-learning, instruktionsfilm, messefilm, personlig branding film, SoMe film, undervisningsfilm, brandingfilm og meget mere.

Var det lidt overvældende? Så tag en snak med os og så skal vi hjælpe dig til at finde netop den eller de filmtyper, som passer til dit behov.

Du kan også læse mere om hver enkelt filmtype.

Hvordan vælger man filmtypen til det aktuelle behov?
Vi anbefaler, at du tager en snak med en af vores dygtige Key Account Managers eller Videojournalister. De kender vores forskellige løsninger og kan ud fra din situation guide dig til, hvad der bedst løser din unikke situation.
Hvad er jeres 3 mest populære filmtyper?

Som udgangspunkt gør vi os ikke så meget i, hvad der er populært. Vi vil meget hellere give dig, hvad du og din virksomhed har brug for til at komme i mål med opgaven.

Når det så er sagt, er vores profilfilm, testimonial film og animationsfilm meget populære – men de er tæt forfulgt af produktfilm og employer branding film.

Du kan også læse mere om hver enkelt filmtype.

Hvilken filmtype vil I typisk anbefale?
At give et entydigt svar på det spørgsmål er svært. For nogle giver det mening at lave en profilfilm og fortælle om virksomheden. For andre er det måske vigtigere at vise et specifikt produkt eller løsning. Tag en snak med os om, hvor dine penge er bedst givet ud.
Laver I reklamefilm?
Traditionelle reklamefilm med stort set-up, skuespillere og manus med instruktion takker vi nej til. Til gengæld laver vi journalistiske reklamefilm, som sælger produkter og øger kendskab med storytelling i fokus.
Hvorfor anbefales timelapse til dokumentation af byggeprojekter?
En timelapse kan koge flere måneders arbejde ned til ganske få minutter. Det kan være spændende og ikke mindst relevant for både beboere i området, landsbyggefonden og bygherren at følge med i processen fra start til slut.
Hvor lange er jeres film?
De er typisk mellem 20 sekunder og 2 minutter lange, men det afhænger af formålet med filmen. For en instruksionsfilm afhænger længden f.eks. af kompleksiteten i opgaven.

Til film på de sociale medier anbefaler vi ofte en længde på 20-30 sekunder. Det siger vores erfaring bedst fanger og fastholder folks opmærksomhed.

Til hjemmesider kan filmen godt være lidt længere. Her anbefaler vi 1½-2 minutter med dybere udfoldelse af budskabet.