Vælg en side

CONTENT MARKETING

BLOGS / ARTIKLER

Del den viden, kun du besidder, men som dine kunder gerne vil have fat i

Blogs og artikler er din vej til…

Interesse fra relevante potentielle kunder

Når du har skabt interessen hos din målgruppe, får du med blogs og artikler mulighed for at dele din ekspertviden og uddybe dine pointer til dem, der gerne vil lære mere om dig og dine kompetenceområder. Vi sørger for at fastholde din målgruppes interesse og aktivere de nysgerrige kunder ved at formidle din ekspertviden.

Øget trafik og bedre SEO

Content i form af blogs og artikler sikrer flere besøgende på din hjemmeside – besøgende, som interesserer sig for det, du laver. Både søgemaskinerne og din målgruppe interesserer sig for den viden, du deler ud af. Derfor kan dine blogindlæg og artikler styrke din SEO og kan samtidig bruges som indhold på de sociale medier og i nyhedsbreve. En multifunktionel trafikkilde med substans.

Derfor skal du skrive blogs og artikler

Bliv den ekspert, kunderne går til

Du ligger garanteret inde med en masse ekspertviden inden for dit felt, som bare venter på at blive delt. Når du deler denne viden gennem blogindlæg eller artikler, fremstår du som passioneret omkring dit felt. Du fortæller, fordi du kan lide at fortælle, ikke fordi du ønsker at sælge eller overtale alle og enhver om at foretage et køb. Ved at stille din ekspertise gratis til rådighed for din målgruppe, fremstår du som en troværdig kilde uden en skjult agenda. Dén form for tillid skaber kunder.

Bliv fundet på side 1

Det tager både tid og ressourcer at blive nr. 1 på Google, men hvis du vil blive fundet af din målgruppe, bliver du nødt til at ligge på side 1. Du kan bruge nok så mange penge på Google Ads, men har du ikke relevant content, der fanger din målgruppe, er de penge næsten intet værd. Eller du kan gå i gang ved tasterne. Med blogs og artikler, som fokuserer på de rigtige søgetermer, øger du dine chancer for at nå side 1 markant. Din målgruppe vil have relevant indhold, der inspirerer, giver brugbare svar og er up to date. Og det vil Google også.

Skab tillid i kunderejsen

Når du har fanget målgruppens interesse, er du godt i gang, men der er stadig et stykke endnu, før de svinger kortet og lægger en ordre. Først vil de vide, hvad du kan. Hvorfor skal de vælge dig? Blogindlæg, artikler og andet content, der tydeligt viser, hvor dine kompetencer ligger, hvad du kan og ved, og hvad andre har fået ud af din hjælp, skaber troværdighed og tillid. To ord, der er afgørende for din og din kundes fremtid. Anser kunderne din virksomhed som en troværdig ekspert, der kan levere, er der større chance for, at de vil vælge dig.

Genbrug dit content og spar på ressourcerne

Genbrug er moderne i mange sammenhænge i disse år – også når det kommer til content. Med blogs og artikler får du content, som kan tjene flere formål. Har du produceret ét godt stykke indhold, kan du bruge det på forskellige medier og med forskellige mål for øje. Udvælg brudstykker eller pointer og brug som “lokkemad” på tværs af dine forskellige platforme og genbrug dit indhold flere gange. På den måde kan du spare ressourcer og få en mere holistisk tilgang til dit content.

Vi hjælper vores kunder med

Content med en vis længde øger trafikken og de besøgendes engagement på din hjemmeside – uanset om du kalder det blogs, artikler eller nyheder.

Blogindlæg

Blogs er ikke kun for unge mennesker, der skriver om mad, tøj og rejser. Alle der besidder noget viden, der er relevant og værdifuldt for en given målgruppe eller branche, kan blogge. Også din virksomhed. Ved I noget om et bestemt område, som I har lyst til at fortælle videre, kan en blog være noget for jer. Blogindlæg har typisk en uformel jargon, hvor værdien af indholdet vægter højere end sproget.

Artikler

For mange virksomheder er den professionelle og formelle tone i højsædet, og derfor anses en blog ikke som “passende”. Men det betyder ikke, at du ikke skal dele viden. Artikler fungerer nemlig på samme måde som blogindlæg godt til at dele relevante historier og viden om din virksomheds kompetenceområder. Formatet er blot en smule anderledes.

Nyheder

Hvor det bærende for blogindlæg og artikler er indholdets substans for læseren, fokuserer nyheder i højere grad på, som ordet indikerer, nyhedsværdien. Nyheder er en god måde at dele aktuelt indhold på og holde interessenter up to date. Nyhedsværdien er høj, men vidensniveauet er typisk lavere.

Content marketing på abonnement

Vi tilbyder også månedsabonnementer med faste ydelser inden for content marketing til dig, der søger en dedikeret og kontinuerlig indsats.

Derfor skal du vælge os som samarbejdspartner

Vi formår at sætte os ind i din virksomhed og formidle din viden på bedste vis til din specifikke målgruppe.

Èn kontaktperson

Vi har stor respekt for din tid. Når du vælger SIGNAfilm som en ekstern samarbejdspartner, får du derfor kun én kontaktperson, som tager styring på processen og er bindeleddet mellem dine ønsker og eksekveringen. Én kontaktperson med et stærkt team bag sig.

Et helikopterperspektiv

Vi er dit nye sæt friske øjne, der hjælper dig væk fra navlepilleriet og åbner op for nye perspektiver. Flyver vi bare lidt til vejrs, og ser din virksomhed fra afstand, gemmer der sig en masse nye og spændende historier.

Adgang til et stærkt team

Vi er ikke bare gode til blogs og artikler. Vælger du os som samarbejdspartner, får du adgang til et helt team af kompetente mennesker, der er specialiseret i alt inden for digital kommunikation og marketing. Så du kan altid bede om hjælp, hvis andre ting brænder på.

Penge sparret

Ofte vil omkostningen ved at ansætte en ny medarbejder være væsentlig højere, end hvis du fik hjælp af SIGNAfilm. Herudover får du en samarbejdspartner, der kan sætte flere flueben ved de kompetencer, du efterspørger – og så skal du hverken tænke på sygedage eller ferie.

Sparring på højt plan

Flere hjerner tænker bedre end én. Hvis du er kørt fast i den samme rille og mangler ny inspiration, får du hos SIGNAfilm en sparringspartner, der har prøvet kræfter med lidt af hvert – og som kan spotte den gode historie på lang afstand.

Tal er vores ven

Betaler det sig at lægge opgaven ved en ekstern samarbejdspartner? Du kunne tage vores ord for gode varer, men vi ved også, at tallene på papiret har den overbevisende kraft. Derfor måler vi på alting og serverer tallene for dig, så du kan se fremskridtene.

Sådan fungerer samarbejdet

1. Redaktionsmøde

Hver eller hver anden måned holder vi redaktionsmøde og sparrer om mulige emner og budskaber til de kommende måneders indsats. Kan foregå på telefon eller fysisk.

2. Content plan

Efter mødet udarbejder SIGNAfilm en content plan, hvor de aftalte emner indsættes i en kalender, så der er styr på hvad og hvornår.

3. Content produktion

SIGNAfilm sørger for alt arbejdet i forbindelse med indsamling og produktion af din virksomheds gode historier.

4. Godkendelse

Alt indhold sendes til godkendelse hos dig, så vi sikrer, at det er i tråd med din virksomheds tone og personlighed.

5. Publicering

SIGNAfilm publicerer løbende al indhold på dine sociale medier med udgangspunkt i content planen. Ønsker du selv at stå for publicering, er dette også en mulighed.

6. Rapport

SIGNAfilm udarbejder og sender en rapport til dig hver anden eller tredje måned med et samlet overblik over indsatsen og resultaterne deraf.

Kombiner dit content med video og sæt skub i din marketing

Hos SIGNAfilm har vi et klart mål! Vi vil hjælpe din virksomhed med at få nye kunder. Vi mener ikke, at hverken kommunikation eller video kan stå alene. Derfor kombinerer vi video og digital kommunikation, så du kan få resultater ud af dine videoer. Vi mener, at denne kombination hjælper dig til synlighed, forståelse og mere salg.

Vil du vide mere om, hvorfor det er en god ide, at binde video og digital kommunkation sammen, så tag et kig på vores SIGNA 360 koncept, der binder kunderejsen sammen fra A-Z.

Få mere viden fra vores univers af blogs

Hvordan skriver du værdifuldt content til din målgruppe?

Hvordan skriver du værdifuldt content til din målgruppe?

Når du sætter dig ved tasterne for at skrive et blogindlæg, et SoMe-opslag, et nyhedsbrev eller noget helt fjerde, har du naturligvis et formål med skriveriet. Måske har du en nyhed at bringe, et tilbud at give eller en anden form for information at levere. Det vigtigste formål er, uanset budskab, at dit content (indhold) skaber værdi for din målgruppe. Det er nemlig essensen af content marketing. Nu sidder du måske lidt med ’no shit, Sherlock ’-følelsen. For selvfølgelig skal dit content skabe værdi for dem, som læser det. Men det er bare lettere sagt end gjort. Content produktion er nemt at tale om, men selv de bedste intentioner er intet værd, hvis de ikke udleves. Derfor får du her en miniguide til, hvordan du producerer værdifuldt content til din målgruppe.
Giv dine kunder en wow-oplevelse med dronefilm og luftfoto

Giv dine kunder en wow-oplevelse med dronefilm og luftfoto

Hvis du tror, at fjernstyrede droner kun er for gadget-nørder, der vil se, hvor højt og langt de kan flyve, tager du grueligt fejl. Droner kan rent faktisk bruges professionelt til at lave fantastiske dronefilm og luftfotos, som gør det utrolig svært for dine kunder at miste interessen.

Ditte vinther andersen, content specialist & ord-entusiast

Vil du høre mere om blogs og artikler?

Kontakt Ditte eller en af vores andre medarbejdere på 86 12 47 00 og bliv klogere på, hvordan du kan komme i gang med at få udviklet en strategi for at dele din virksomheds viden.