Vælg en side

DIGITAL KOMMUNIKATION

CONTENT MARKETING

Del din viden og dine gode historier og skab større troværdighed, engagement og loyalitet

Hvorfor er filmproduktion relevant i content marketing?

Content marketing handler om, at din marketing skal skabe værdi for modtageren. Vi er trætte af reklamer uden relevans, og vil have viden, vi kan bruge til noget.

Film egner sig særligt godt til digital marketing, da det kan formidle komplekse budskaber på en hurtig og visuel måde. Brug af video kan få besøgende til at blive på dine landingssider i længere tid og video i annoncering på sociale medier konverterer ofte bedre.

Skab troværdighed

Content marketing er vidensbaseret kommunikation. Formålet er at skabe indhold, der har relevans og beriger modtageren. Hvis dit indhold også har film er det i mange tilfælde mere værdifuldt og tillidvækkende hos din målgruppe.

Annoncering

Annoncering på eksempelvis LinkedIn, Facebook eller Google bliver ofte mere effektfuldt hvis du bruger film. Korte, hurtige videoer i kvadratisk eller højkantsformat ser godt ud i feedet og hjælper til at skabe kliks og trafik

Lead-generering

Men trafik er ikke alt. Når dit content giver så stor værdi, at dine modtagere vil give deres navn og e-mail for at få mere fra dig, understøtter du direkte dit salg og forretning.

Gør det simpelt

Med video kan du bedre forklare dine produkters funktioner og fordele. På den måde kan du vise, at du er en relevant leverandør eller samarbejdspartner for din potentielle kunde.

Messefilm og online kommunikation

Brug film din contentplan

Det meste content kan du nok lave selv, f.eks. opslag på dine sociale medier eller blogindlæg til din hjemmeside. Men filmproduktion (af ordentlig kvalitet, vel at mærke) er straks sværere for de fleste.

Med os som samarbejdspartner får du professionel filmproduktion til din content marketing uden det sprænger budgettet.

Se f.eks. mere om vores SoMe-filmpakker 🎥

 “Content marketing” begrebet blev første gang introduceret i 1996 af John F. Oppedahl.

Derfor skal du vælge os som samarbejdspartner

Skab resultater med filmproduktion i din content marketing

Én kontaktperson

Når du vælger SIGNAfilm som en ekstern samarbejdspartner, får du  én kontaktperson, som tager styring på processen og som forstår kernen i jeres fortælling.

Et helikopterperspektiv

Vi er dit nye sæt friske øjne, der hjælper dig med at stille skarpt på de vigtigste budskaber, som vil få din målgruppe til at handle og blive en del af din forretning.

De rette formater

Vores videojournalister sætter sig ind i den kontekst, som din målgruppe vil opleve filmen i. Vi kan rådgive om det rette format om uanset om vi taler hjemmeside, YouTube, LinkedIn eller måske endda Instagram Reels.

Undertekster, naturligvis

Mere end 80% af video på sociale medier ses uden lyd. Derfor er brug af grafik og undertekster essentielle for at dit budskab stadig når ud til modtageren. Det sørger for videojournalister for, så du kan brænde igennem digitalt.

Peter Salling Friis | SIGNAfilm

Peter Salling Friis, rådgiver og filmelsker, Aarhus

Vil du høre mere om film i din content marketing?

Kontakt Peter eller en af vores andre medarbejdere på 86 12 47 00 og hør hvordan du evt. kan bruge film i din content marketing