Vælg en side
FAQ - Hvorfor skaber film værdi

Film skaber værdi i salg og marketing

Har du spørgsmål om hvilken værdi film skaber i en virksomheds salg og marketing og har du spørgsmål om hvordan værdien fremkommer, kan du læse mere her.

Generelt 

Hvorfor kan det betale sig for mig at få lavet film?

På spørgsmålet om, hvor film skaber værdi i marketing…

Det korte svar er “fordi film giver størst effekt”. Vil du ikke hellere se en instruktionsfilm end læse den lange manual? Det vil dine kunder, nye ansatte og alle andre også. Og så har vi nedenstående x grunde til at film i kommunikation, marketing og branding er et absolut must.

  1. Film taler til flere sanser på en gang.
    Levende kommunikation brænder bare bedre igennem og det huskes væsentligt bedre.
  2. Sæt billeder på din virksomhed eller organisation
    Vis virksomheden frem og invitér potentielle kunder eller medarbejdere indenfor.
  3. Skab mere dynamik på dit website
    Et website uden film er kedeligt og det får desværre potentielle kunder til at klikke videre.
  4. Be the king – del din viden
    Din viden er et vigtigt element af virksomhed. Del lidt ud af det f.eks. i et webinar eller en videoblog.
  5. Forklar hvordan man bruger din produkter
    En god instruktionsfilm, produktfilm eller kundecase kan gøre forskellen, når en potentiel kunde leder efter en ny leverandør. Læs blogindlægget om, hvordan du integrerer video i kunderejsen.
  6. Skab mere trafik til websitet – og få folk til at blive lidt længere
    Mange mennesker ser en film fremfor at læse om et produkt. Og jo mere beslutningstager, desto mere udbredt er det.

Du kan jo spørge dig selv, hvor mange nye køb eller kunder der skal til for at f.eks. en profilfilm til 22.500 kr. er tjent ind. Eller hvor mange medarbejdertimer kan du spare på en instruktionsfilm, som sparer kundeservice for en del opkald hver dag omkring den samme ene ting?

Vil du have flere gode argumenter, kan du læse mere om, hvorfor vores kunder synes, at det kan betale sig for dem at samarbejde med os.

Hvordan får jeg mest muligt ud af min film?

En film kan gøre underværker, men hvis ikke den bliver set af nogen, sker der ikke ret meget. Derfor er det vigtigt, at du får delt filmen med din målgruppe, så den kan få sin fulde effekt. Ja, film er en af de absolutte favoritter og marketing trends.

Du får mest muligt ud af din film, hvis du bruger den aktivt på tværs af dine forskellige relevante kanaler. F.eks. kan du bruge den på din hjemmeside til at skabe dynamik og blikfang, fortælle din gode historie og fastholde folk på dine sider. På dine sociale medier får du ofte større engagement med video. Og gennem annoncering kan du nå ud til din målgruppe, allerede inden de kender dig.

Læs blogindlægget omkring Hvorfor du skal i gang med video marketing

Kan vi bruge film i personligt og opsøgende salg?

Personlig branding film kan bruges på tværs af jeres kommunikation- og marketingskanaler til at give kunderne en opfattelse af, hvem de møder i jeres virksomhed. Eksempelvis på sociale medier, hjemmeside eller e-mail marketing. Uanset om man sælger B2B eller B2C, handler mennesker med mennesker og ikke virksomheder. Derfor kan det være en fordel at bruge personlige film i opsøgende salg.

Vi ser et stigende behov for brug af film hos revisorer, advokater og andre tekniske rådgivere, da selve produktet jo netop er den enkelte rådgivers personlige viden. Se eksempler på SIGNAs forskellige løsninger til revisorer, advokater og andre tekniske rådgivere.