DIGITAL KOMMUNIKATION
CONTENT MARKETING
Del din viden og dine gode historier og skab større troværdighed, engagement og loyalitet
Hvorfor er content marketing og digital kommunikation relevant for dig?
Content marketing handler om, at digital kommunikation skal skabe værdi for modtageren. Begrebet content marketing er opstået på baggrund af det skifte, vi har set i forbrugernes adfærd de seneste år. Vi er trætte af reklamer uden relevans. Vi vil have information og viden, vi kan bruge til noget. Og det gælder helt sikkert også for din målgruppe. Vil du have opmærksomhed, trafik, leads og loyalitet, kan du IKKE komme uden om content marketing og digital kommunikation. Arbejdet med digital kommunikation dækker over alt fra blogs, opslag på sociale medier, SEO samt film og podcasts.
Skab troværdighed
Content marketing er vidensbaseret kommunikation. Formålet er at skabe indhold, der har relevans og beriger modtageren. Og er indholdet baseret på viden, der er værdifuld for dig, så er det i mange tilfælde også værdifuldt for din målgruppe. Ved at videregive den viden, udviser du ekspertise og dedikation til dit felt – og det skaber troværdighed.
Skab trafik
Digital kommunikation er den største online trafikkilde, der findes. Du tænker måske ikke over det, men alt det indhold, der figurerer på de sociale medier, YouTube, i Google, i din podcast app, det er content marketing. Ved at skabe indhold og dele det på relevante medier, kan du skabe masser af trafik til din hjemmeside.
Skab leads
Men trafik er ikke alt. Der hvor det bliver rigtig sjovt, er når dit content (altså dit indhold), har så stor værdi for din målgruppe, at de er villige til at give deres navn og e-mail for at få fat i det. Ja tak! Vi tør vædde med, at du besidder noget unik viden, som kan få din målgruppe op på dupperne. Udnyt den viden, den kan suge leads ind som en anden magnet.
Skab loyalitet
Er dine leads først blevet til kunder eller medarbejdere, så handler det om at få dem til at blive. Få dem til at føle, at de ikke kan undvære dig. Med content marketing kan du øge loyaliteten i dine målgrupper ved at give viden fra dig, som de ikke vil miste. Hold dine kunder og medarbejdere aktive og engagerede med en kontinuerlig indsats.
Få hjælp til din contentproduktion
I contentafdelingen sørger vi for at få dine historier til at leve. Vi skriver indhold og hjælper dig med de opgaver, som du enten ikke kan overkomme eller mangler kompetencer eller ressourcer til.
Vi hjælper dig både i ferier, under barselsorlov eller som en buffer i spidsbelastninger. Men vi kan også tage hele opgaven.
Læs mere om nogle af løsningerne her:
Kontakt mig:
Fie Dierichen
Content Specialist
fie@signafilm.dk
+45 2259 0320
Få content marketing på abonnement
Skal du have succes med content marketing, kræver det en dedikeret og kontinuerlig indsats. Og det tager tid. Har du ikke den tid, er der en masse gode historier og værdifuld viden, der går tabt, og det synes vi er en skam. Derfor tilbyder vi dig en skræddersyet løsning, hvor du kan få content marketing på abonnement.
Med et månedsabonnement hos os får du…
En kontinuerlig indsats
Et månedsabonnement hos os sikrer dig en dedikeret løbende indsats, der planlægges i samarbejde med dig, men eksekveres af os. Du kan være så involveret som du vil, men vi sørger for, at alle aftalte indsatser eksekveres efter planen.
En der forstår din forretning
Når vi indgår et samarbejde med dig, tager vi ansvar for din forretning og de ting, vi sammen sætter i søen. Derfor bruger vi hellere for meget end for lidt tid på at forstå din virksomhed. Hvor vil I hen, hvem er jeres målgruppe, hvad gør jer unikke osv. Og vi KAN forstå den og ikke mindst kommunikere på vegne af jer.
En skræddersyet og fleksibel pakkeløsning
Ikke to kunder er ens, og dermed heller ikke to abonnementer. Hos os får du en løsning, der imødekommer dit behov og budget. Vi finder sammen frem til, hvad dit abonnement skal indeholde, og du kan altid skrue op og ned og tilføje og pille fra. Vi vil sikre, at du får værdi for dine penge, og ved at samle hele molevitten hos os, undgår du suboptimering og modstridende vejledning.
Mere tid og overblik
Uden at love for meget tør vi godt sige, at et månedsabonnement kommer til at frigive en stor del af den tid du eller dine medarbejdere bruger på digital kommunikation i dag. Vi overtager de opgaver, du gerne vil af med. Og vi gør det på en måde, der sikrer, at du altid har det fulde overblik over, hvad der bliver lavet, og hvilke resultater det giver.
Se og hør vores kunders oplevelse af at outsource digital kommunikation til en ekstern partner
Sådan kan et månedsabonnement med digital kommunikation se ud…
Når vi siger skræddersyet, så mener vi skræddersyet. Prisen på et månedsabonnement er individuel for hver enkelt af vores kunder. Prisen beregnes nemlig ud fra dine konkrete behov, så du får en løsning, der passer til dine udfordringer, målsætninger og budget. Ofte vil vi anbefale at der udarbejdes en online content marketing strategi, hvis der ikke findes en i forvejen. Det giver overblik over, hvilke indsatser indenfor digital kommunikation, der skal til.
Nedenfor kan du se tre vejledende priseksempler på, hvordan et månedsabonnement kan se ud.
Starterpakken
- 6 årlige redaktionsmøder
- 1 opslag om ugen på Facebook
- 1 opslag om ugen på LinkedIn
- 12 artikler/blogindlæg årligt
- 6 rapporter årligt
Den mest populære pakke
- 6 årlige redaktionsmøder
- 1 opslag om ugen på Facebook
- 1 opslag om ugen på LinkedIn
- 12 artikler/blogindlæg årligt
- 12 nyhedsbreve om året
- 1 kampagne månedligt på et socialt medie (ekskl. prisen på selve annonceringen)
- 2 timer månedligt til Google Ads annoncering (ekskl. prisen på selve annonceringen)
- 6 rapporter årligt
Den store pakke
- 12 årlige redaktionsmøder
- 2 opslag om ugen på Facebook
- 2 opslag om ugen på LinkedIn
- 12 artikler/blogindlæg årligt
- 12 nyhedsbreve om året
- 12 kundecases årligt
- 1 kampagne månedligt på et socialt medie (ekskl. prisen på selve annonceringen)
- 2 timer månedligt til Google Ads annoncering (ekskl. prisen på selve annonceringen)
- 6 rapporter årligt
Læs vores artikler om content marketing
3 tips til hvordan SEO integreres i det daglige tekstarbejde
De 5 nyhedskriterier – sådan bliver virksomhedens content marketing mere relevant
Content is king! Derfor skal du arbejde med content marketing
Gør dit arbejde lettere med content curation
Video marketing vs. content marketing – hvad er forskellen?
Skab tryghed i et usikkert miljø med ærlig kommunikation
Hvad kan du få ud af samarbejdet?
H+H: Det har givet os et enormt online boost
300.000 videovisninger, 1200 nye følgere på Facebook og over 200% øget engagement på Facebook og LinkedIn – på kun 3 måneder. Hænderne var få og tiden knap, men ønsket om at gøre noget var stort. Derfor fik H+H hjælp af SIGNAfilm til at håndtere deres Facebook og LinkedIn. Alt fra at indsamle og producere til at sprede de gode historier, det viste sig, at de havde at fortælle.
NYT FRA BLOGGEN: Content is king! Derfor skal du arbejde med content marketing
Næsten alle har nok hørt den meget brugte, MEN stadig meget relevante vending:
”Content is King”. Ja, og nogle påstår endda, at “Content is everything!”
Sådan fungerer samarbejdet
1. Redaktionsmøde
Hver eller hver anden måned holder vi redaktionsmøde og sparrer om mulige emner og budskaber til de kommende måneders indsatser. Kan foregå på telefon eller fysisk.
2. Content plan
Efter mødet udarbejder SIGNAfilm en content plan, hvor de aftalte emner indsættes i en kalender, så der er styr på, hvad der skal ske hvornår.
3. Content produktion
SIGNAfilm sørger for alt arbejdet i forbindelse med indsamling og produktion af din virksomheds gode historier.
4. Godkendelse
Alt indhold sendes til godkendelse hos dig, så vi sikrer, at det er i tråd med din virksomheds tone og personlighed.
5. Publicering
SIGNAfilm publicerer løbende al indhold på dine sociale medier med udgangspunkt i content planen. Ønsker du selv at stå for publicering, er dette også en mulighed.
6. Rapport
SIGNAfilm udarbejder og sender en rapport til dig hver anden eller tredje måned med et samlet overblik over indsatsen og resultaterne deraf.
Integrer video i din content marketing
Hos SIGNAfilm har vi et klart mål: Vi vil hjælpe dig med at nå dine mål! Vi mener ikke, at hverken kommunikation eller video kan stå alene. Derfor bruger vi video som en integreret del af af content marketing og din digitale kommunikation. Så kan du få resultater ud af dine videoer. Vi mener, at denne kombination hjælper dig til synlighed, forståelse og mere salg.
Vil du vide mere om, hvorfor det er en god ide at binde video og digital kommunkation sammen, så tag et kig på vores SIGNA 360 koncept, der binder kunderejsen sammen fra A-Z.
“Content marketing” begrebet blev første gang introduceret i 1996 af John F. Oppedahl.
Derfor skal du vælge os som samarbejdspartner
Vi skaber resultater og tager os af alt det, der flytter dit fokus fra kerneforretningen.
Èn kontaktperson
Vi har stor respekt for din tid. Når du vælger SIGNAfilm som en ekstern samarbejdspartner, får du derfor kun én kontaktperson, som tager styring på processen og er bindeleddet mellem dine ønsker og eksekveringen. Én kontaktperson med et stærkt team bag sig.
Et helikopterperspektiv
Vi er dit nye sæt friske øjne, der hjælper dig væk fra navlepilleriet og åbner op for nye perspektiver. Flyver vi bare lidt til vejrs, og ser din virksomhed fra afstand, gemmer der sig en masse nye og spændende historier.
Adgang til et stærkt team
Vi er ikke bare gode til content marketing. Vælger du os som samarbejdspartner, får du adgang til et helt team af kompetente mennesker, der er specialiseret i alt inden for digital kommunikation og marketing. Så du kan altid bede om hjælp, hvis andre ting brænder på.
Penge sparret
Ofte vil omkostningen ved at ansætte en ny medarbejder være væsentlig højere, end hvis du fik hjælp af SIGNAfilm. Herudover får du en samarbejdspartner, der kan sætte flere flueben ved de kompetencer, du efterspørger – og så skal du hverken tænke på sygedage eller ferie.
Sparring på højt plan
Flere hjerner tænker bedre end én. Hvis du er kørt fast i den samme rille og mangler ny inspiration, får du hos SIGNAfilm en sparringspartner, der har prøvet kræfter med lidt af hvert – og som kan spotte den gode historie på lang afstand.
Tal er vores ven
Betaler det sig at lægge opgaven ved en ekstern samarbejdspartner? Du kunne tage vores ord for gode varer, men vi ved også, at tallene på papiret har den overbevisende kraft. Derfor måler vi på alting og serverer tallene for dig, så du kan se fremskridtene.