Motorcentrum: Alle vores markedsføringsaktiviteter samlet ét sted
Et 360 graders perspektiv har givet Motorcentrums hjemmeside 2000 flere besøgende på fire måneder end hele det forgangne år
Et godt samarbejde, der skaber værdi
Et godt samarbejde, der skaber værdi for Motorcentrum, er de ord Allan Vejvad, indehaver af Motorcentrum, bruger til at beskrive samarbejdet med SIGNAfilm. Et samarbejde, som primært omhandler content produktion og Facebook markedsføring. Altså tekster og film til Motorcentrums forskellige platforme med særligt fokus på Facebook.
Og hvad er værdi så? Er det 100 nye følgere på Facebook på kort tid, fordi folk synes, at Motorcentrums opslag er spændende? Eller er det 2000 flere besøgende på Motorcentrums hjemmeside de første fire måneder af samarbejdet med SIGNAfilm, end de havde hele det forgangne år? Hvis værdi sidestilles med en øget interesse for og kendskab til Motorcentrum, så er svaret et rungende ”JA”.
Eksperter i havemaskiner møder eksperter i online kommunikation
Motorcentrum er den lokale ekspert inden for motoriserede havemaskiner i Silkeborg og henvender sig til både private personer og erhverv. Hos Allan Vejvad og hans kollegaer kan man forhøre sig om alle slags havemaskiner, og her er gode råd ikke dyre.
Med tiden har de dog fundet ud af, at deres kompetencer inden for havemaskineri ikke kunne overføres til online kommunikation og markedsføring.
”Vi har forsøgt lidt selv, og vi har haft andre samarbejdspartnere til forskellige indsatser, men vi havde ikke rigtig noget overblik over, hvilken værdi det faktisk skabte for os, eller hvorvidt de forskellige indsatser supplerede hinanden.”
Derfor indledte Motorcentrum og SIGNAfilm samarbejdet med en performanceanalyse, hvor SIGNAfilm fandt frem til, hvor der var plads til forbedringer i Motorcentrums online indsatser. Analysen var en øjenåbner for Motorcentrum og startskuddet til et længerevarende samarbejde.
Content produktion, faglig sparring og plads til gode idéer
Formålet med et samarbejde med en ekstern samarbejdspartner er oftest at få mest muligt for sine håndøre uden selv at skulle lægge alverdens tid i indsatsen. Det har vi hos SIGNAfilm både forståelse og respekt for. Tid er penge, og derfor forsøger vi altid at optimere tiden bedst muligt og løfte arbejdsbyrden for vores kunder.
Gennem samarbejdet er Motorcentrum og SIGNAfilm i løbende dialog, men har samtidig også fundet en struktur, som gør det overskueligt for Allan Vejvad at forholde sig til den content produktion, som SIGNAfilm står for. Der er fokus på værdiskabende indhold, når der skrives content til Facebook, og på bare fire måneder har Motorcentrum fået næsten 100 nye følgere gennem en organisk indsats. Det vil sige ved at skrive opslag og dele små film på Motorcentrums Facebookside, som folk synes er spændende – helt uden at kaste en krone efter det.
De fleste husejere bruger en rum tid i deres haver, hvad end det er med enden i vejret og hænderne i ukrudtet, eller måske de bare nyder synet af en velplejet have, som får hjælp af en robotplæneklipper. Derfor bliver gode råd om pleje af maskiner og andre ting, som kan lette arbejdet, modtaget med kyshånd af Motorcentrums målgruppe – og belønnet med likes når vi taler Facebook markedsføring.
Facebookopslag er dog langt fra det eneste, som SIGNAfilm hjælper med. Når Motorcentrum finder på nye spændende koncepter eller planlægger åbent hus-arrangementer, hjælper vi i SIGNAfilm ligeledes med at strømline kommunikationen i annoncer på tværs af medier, så der er en rød tråd i annonceringen.
”Det kan ske, at der opstår en situation, hvor vi tænker, at denne historie vil vi gerne fortælle. Og så ved vi altid, at SIGNAfilm kan hjælpe med det. Den form for fleksibilitet er vigtig for os, så der ikke er langt fra idé til handling,” forklarer Allan Vejvad.
Content produktion og storytelling har mange former
Hos SIGNAfilm har vi ikke én løsning, som vi tror passer på alle vores samarbejdspartnere. Faktisk er ”one size fits all” en fy-sætning. For at skabe bedst mulig værdi er vi nødt til at tage vores 360 graders briller på, så vi kan se, hvordan forskellige indsatser kan supplere hinanden og bidrage til en samlet øget værdi.
For Motorcentrum gav det mening af intensivere Facebook markedsføringen med fokus på storytelling gennem skriftlig content produktion og SoMe-film sideløbende med en indsats på Google Ads, som på bare fire måneder har medført 2000 flere besøgende på hjemmesiden end hele det forgangne år. Bliver der imidlertid behov for kampagner på sociale medier, som skal strømlines med avis- og radioannoncer, nyhedsbreve, hjemmesideopdateringer eller noget helt andet, finder SIGNAfilm 360 graders brillerne og arbejdshandskerne frem. Alt sammen så Allan Vejvad og hans kollegaer i Motorcentrum får tid til at beskæftige sig med det, de er bedst til.
Læs mere om SIGNA 360 og de udfordringer andre af vores kunder typisk står med.
Se en af Motorcentrums SoMe film her
Resultaterne taler for sig selv
Flere hjemmesidebesøgende
Visninger af annoncer
Nye organiske følgere på Facebook
Skal vi tage en snak?
Vil du også have samlet alle dine indsatser et sted og samtidig forbedre dine resultater på tværs af medierne? Så lad os snakke om, hvordan vi kan skræddersy en løsning til dig.