Vælg en side

Leadgenering er din vej til nye kunder

Der er mange rigtig gode grunde til at få lavet virksomhedsfilm. En af de mere basale grunde er, at film kan være geniale til leadgenerering og derved fange folks interesse. Bevægelsen i en film fanger bare øjet nemmere end et statisk billede eller en simpel tekst. Og i en travl hverdag skal vi som forbrugere og internetbrugere nogle gange lige ”fanges ind” for at give virksomheder vores opmærksomhed. Til det formål er film et rigtig godt værktøj.

Vidste du f.eks., at når både film og tekst er til stede på samme side, vælger 72% af internetbrugere at se filmen for at lære mere om en virksomhed? Og vidste du, at 95% af seerne til en film vil huske dit budskab bedre, når det kommer gennem en film fremfor på tekst? Hvis ikke, så er det bestemt tendenser, der er værd at have med i tankerne, hvis du overvejer at få lavet en virksomhedsfilm.

Virksomhedsfilm er gode til leadgenerering

Vælg virksomhedsfilm frem for tekst til at sprede dit budskab

Det havde virksomheden Byggefakta også, da de besluttede, at der skulle laves 8 nye film til virksomheden.

”Vi var af den opfattelse, at i stedet for bare at have tekst på vores sider, så var det interessant også at have nogle film, der illustrerer, hvad det egentlig er, vi gerne vil. Vi tror på, at vi kan sprede vores budskab bedre gennem film i stedet for tekst”, fortæller Thomas Bejer-Andersen, CEO hos Byggefakta om baggrunden for at lave virksomhedsfilm.

Uanset om du er en B2B eller B2C virksomhed, har dine potentielle kunder og følgere højst sandsynligt lige så travlt, som du selv har. Derfor handler det om at give dem noget indhold, der nemt og hurtigt fortæller dem det budskab, de skal høre. Det er, hvad Byggefakta har gjort i deres produktfilm. Den nødvendige information om deres ydelse er samlet i en film på 69 sekunder, så potentielle kunder blot skal trykke på play-knappen for at få den serveret.

Se Byggefaktas produktfilm her:

Skab noget, der interesserer dine potentielle kunder

Ved at begynde at lave virksomhedsfilm har Byggefakta fundet en vej ind til deres potentielle kunders opmærksomhed. Byggefakta kunne se en væsentlig forskel i interessen for deres opslag på de sociale medier, hvilket gav dem en tydelig indikation på, at de havde ramt rigtigt og fundet noget, deres potentielle kunder kunne lide.

”Da vi lagde vores video testimonial op på LinkedIn dagen inden vores messe, havde vi lynhurtigt 6000 visninger af den, og det var jo rigtig interessant at se”, siger Thomas.

Indtil de fik deres to første film, brugte Byggefakta – som så mange andre – billeder og tekst på deres LinkedIn side. Men med de nye film fik de også skabt en ny interesse fra deres følgere. Filmene fik en anden opmærksomhed end, hvad deres opslag tidligere havde gjort.

SIGNAs FAQ - Find dit svar

Leadgenerering starter ved interessen

Fokus på leadgenerering går vist efterhånden ingens næse forbi. For vil vi ikke alle gerne skabe varme leads til vores forretning? Men at skabe leads handler først og fremmest om at skabe interessen hos dine potentielle kunder bl.a. ved at give dem noget indhold og viden, de kan lide og bruge.

Men som Thomas pointerer, handler det selvfølgelig også om, at det indhold du laver, falder i god jord hos de RIGTIGE mennesker:

”Vi har fået en bred effekt og kan se, at det er de rigtige mennesker, der ser filmen på de sociale medier, hvilket selvfølgelig interesserer os meget”, siger Thomas.

Når interessen er skabt f.eks. gennem en virksomhedsfilm, er det vigtigt at holde øje med, om det rent faktisk er de rigtige mennesker, der er interesseret. Er det kun familie og venner, der alligevel aldrig ender med at blive kunder hos dig, er du jo lige vidt. Når du laver en virksomhedsfilm, skal du altså, ligesom Byggefakta, have øje for din målgruppe, så indholdet er noget de rent faktisk finder relevant og brugbart og derfor får lyst til at vide mere om din virksomhed.

Ruth | SIGNAfilm

 

Fie  Dierichen
Content marketing specialist
Mail:
fie@signafilm.dk
Telefon: +45 22 59 03 20