Vælg en side

ANALYSE

SØGEORDSANALYSE

Find de ord, din målgruppe søger efter og få flere kunder

En søgeordsanalyse giver dig…

Afklaring omkring dit SEO-potentiale

Kan kunderne finde dig, når de har brug for dig? Med en søgeordsanalyse finder vi ud af, om du fokuserer på de rette søgeord, så dine kunder kan finde dig i søgemaskinerne. Vi afdækker dit potentiale på de søgeord, du bruger i dag og på de søgeord, du ikke ved, du skal bruge.

Fundamentet for øget trafik og konverteringer

En god SEO-indsats er din billet til mere trafik på din hjemmeside og flere konverteringer fra de besøgende. Søgeordsanalysen giver dig fundamentet for denne indsats. Den giver dig et overblik over, hvilke søgeord og -temaer, du skal arbejde med for at fange dine kunder.

En SEO-plan du kan eksekvere på

Hvis du bare ville have et Excel-ark med en liste over “gode” søgeord, så kunne du nok lave den selv. Med en søgeordsanalyse får du mere end det. Du får vores vejledning til, hvordan du skal bruge søgeordene og -temaerne. Du får en analyse, du rent faktisk kan bruge til noget – uanset hvilken viden du har om SEO.

Læs artikel om strategiske søgeord

Kontakt mig eller en af mine kollegaer for en snak om,
hvorfor en søgeordsanalyse er et værdifuldt redskab. 

Ring 86124700

Stephan Kohlwes | SIGNAfilm
Søgeordsanalyse giver overblik over SEO

Hvad får du for pengene?

Vores søgeordsanalyse er en undersøgelse af potentialet, konkurrencen og relevansen på udvalgte søgeord og temaer. Målet er at udvælge de søgeord og temaer, din virksomhed vil få mest ud af at målrette jeres hjemmeside og indhold imod. Vi bruger et eller flere søgeordsanalyse værktøjer.

Søgeordsanalyse 1

1. Indledende møde

Forud for analysearbejdet tager vi et indledende møde om jeres virksomhed, målgruppe og konkurrenter. Dette skal give os den nødvendige forståelse for at kunne levere en analyse, I kan bruge til noget.

Søgeordsanalyse 1

2. Hvordan ser det ud i dag?

Først kigger vi bl.a. på Google Analytics og Google Search Console for at afdække tendenser og brugernes adfærd på jeres hjemmeside i dag.

Søgeordsanalyse 1

3. Hvad siger dataene?

Ved hjælp af udvalgte SEO-værktøjer laver vi en søgning på en lang række fokusord samt en analyse af relevante SEO- og søgeordsdata. Herudover kigger vi på relevante og uudforskede trends og tendenser.

Søgeordsanalyse 1

4. Hvad gør konkurrenterne?

Konkurrenterne bruger vi primært som inspiration til at finde andre relevante søgeord og tendenser. Dette skal bidrage til vores forståelse for potentialet for SEO i lige netop jeres branche.

Søgeordsanalyse 1

5. Hvor vil i hen i fremtiden?

På baggrund af analysen samt en snak om jeres forretningsmål og ressourcer lægger vi en plan for jeres fremtidige SEO-indsats. Denne tager højde for, hvilke on-page indsatser – altså indhold på hjemmesiden – der skal laves, samt hvorvidt og hvordan I bør anvende Google Ads.

Søgeordsanalyse 1

6. Analysen er jeres - men vi vil gerne hjælpe

Når analysen er færdig, præsenterer vi resultaterne for jer. Og så er den selvfølgelig jeres. I får al materiale og data, vi indsamler undervejs til fri udnyttelse i fremtiden. Analysen kan bruges som jeres værktøj til selv at starte eller fortsætte SEO-arbejdet, men vi hjælper selvfølgelig også gerne med hele eksekveringen.

PRIS

Fra 9.800 DKK ekskl. moms

TILLÆGSYDELSE

Data er godt, men det fortæller ikke altid hele historien. Derfor tilbyder vi som en tillægsydelse og en del af søgeordsanalysen at foretage interviews med dine kunder. Disse interviews skal give os noget kvalitativ data, der kan supplere de data, vi finder under analysen. Formålet er at få en bredere og mere nuanceret forståelse for din målgruppes adfærd på internettet.

 

Kontakt os for en skræddersyet pris på din søgeordsanalyse.

SEO + content marketing skaber trafik

Derfor skal du vælge os som samarbejdspartner

Èn kontaktperson

Vi har stor respekt for din tid. Når du vælger SIGNA som en ekstern samarbejdspartner, får du derfor kun én kontaktperson, som tager styring på processen og er bindeleddet mellem dine ønsker og eksekveringen. Én kontaktperson med et stærkt team bag sig.

Et helikopterperspektiv

Vi er dit nye sæt friske øjne, der hjælper dig væk fra navlepilleriet og åbner op for nye perspektiver. Flyver vi bare lidt til vejrs, og ser din virksomhed fra afstand, gemmer der sig en masse nye og spændende historier.

Adgang til et stærkt team

Vi er ikke bare gode til søgeordsanalyser. Vælger du os som samarbejdspartner, får du adgang til et helt team af kompetente mennesker, der er specialiseret i alt inden for digital kommunikation og marketing. Så du kan altid bede om hjælp, hvis andre ting brænder på.

Penge sparret

Ofte vil omkostningen ved at ansætte en ny medarbejder være væsentlig højere, end hvis du fik hjælp af SIGNA. Herudover får du en samarbejdspartner, der kan sætte flere flueben ved de kompetencer, du efterspørger – og så skal du hverken tænke på sygedage eller ferie.

Sparring på højt plan

Flere hjerner tænker bedre end én. Hvis du er kørt fast i den samme rille og mangler ny inspiration, får du hos SIGNA en sparringspartner, der har prøvet kræfter med lidt af hvert – og som kan spotte den gode historie på lang afstand.

Tal er vores ven

Betaler det sig at lægge opgaven ved en ekstern samarbejdspartner? Du kunne tage vores ord for gode varer, men vi ved også, at tallene på papiret har den overbevisende kraft. Derfor måler vi på alting og serverer tallene for dig, så du kan se fremskridtene.

Fie Dierichen

Fie Dierichen, Content marketing specialist

Vil du høre mere om søgeordsanalysen?

Kontakt Fie eller en af vores andre medarbejdere på 86 12 47 00 og få svar på, om en søgeordsanalyse kan hjælpe din virksomhed.