Vælg en side

CONTENT MARKETING

E-MAIL MARKETING & NYHEDSBREVE

Målret og automatisér dit indhold til dem, som allerede har vist interesse i din virksomheds ydelser

E-mail marketing er effektivt fordi…

Din modtager er allerede interesseret i at høre fra dig

Når folk tilmelder sig din mailliste – ved f.eks. at downloade noget fra dig eller tilmelde sig dit nyhedsbrev – tilkendegiver de samtidig, at de er interesseret i din virksomhed. En tilmelding er nemlig det samme som at sige ‘ja tak’ til noget, du tilbyder. Denne interesse kan du fastholde ved at dele viden direkte i målgruppens indbakke.

Dine muligheder for tilpasset indhold er (tæt på) uendelige

Når du indsamler de kontakter, du vil sende mails og nyhedsbreve til, kan du segmentere dine målgrupper på baggrund af f.eks. interesser, brancher o.l. Denne viden kan sammen med de brødkrummer, de forlader på dine digitale platforme udnyttes til at servere relevante budskaber for målgrupperne i forskellige steps af deres relation med dig.

Du rammer folk, hvor de befinder sig hver dag: I mailindbakken

Består din målgruppe af folk, der aktivt tjekker deres mailindbakke på ugentlig – ja måske endda daglig – basis, er e-mail marketing relevant for dig. Formår du at gøre din emnelinje og dit indhold relevant og interessant for din målgruppe, kan e-mails være en utrolig effektiv kanal til at skabe trafik, leads og tilbagevendende besøgende.

Vores tilgang til e-mail marketing

E-mail marketing 1

Nyhedsbreve

Vores tilgang til nyhedsbrevet tager afsæt i de digitale muligheder, vi har i dag og ikke mindst i vores vaner og præferencer som forbrugere. Når vi laver nyhedsbreve, tilpasser vi derfor formatet til din målgruppe. Hvor et nyhedsbrev før i tiden var en (lang) pdf, der kunne downloades fra hjemmesiden og sendes ud i en mail, springer vi i dag pdf-ledet over og gør nyhederne tilgængelige direkte i mailen.

Med nyhedsbreve kan du med det tidsinterval, der passer til din virksomhed og jeres målgruppe sende nyheder og artikler direkte til dine kontakters indbakke. På den måde kan du gøre det nemt for dem at holde sig opdateret og blive inspireret. Samtidig er nyhedsbrevet en oplagt trafikkilde til dine andre kanaler.

Mail flows & automation

Du har sikkert prøvet at tilmelde dig et nyhedsbrev eller downloade en e-bog e.l., hvor du kort tid efter modtager en mail med ‘Tak for din tilmelding’. Måske modtager du også en mail dagen eller ugen efter med noget ekstra inspiration. Denne type mails falder under, hvad vi kalder for automations eller mail flows.

Med mail flows og automations kan du fastholde din målgruppes interesse, når de f.eks. har downloadet noget eller har forladt en fyldt kurv uden at gennemføre købet på din webshop.

E-mail market er et oplagt middel til at “pleje” dine leads og minde folk om, at de er interesserede i dig, når de selv glemmer det i en travl hverdag. 

E-mail marketing 2

Dine muligheder med e-mail marketing

Del dine historier og skab trafik

Et nyhedsbrev bruges først og fremmest til at dele nyheder og inspiration. Har du aktuelle nyheder om din virksomhed, et nyt produkt eller nye blogindlæg, kan du dele dem med dine kontakter gennem nyhedsbreve. Nyhedsbrevet bruges primært som en kanal, der vækker interessen og gør dine læsere nysgerrige. Læsernes nysgerrighed kan du også bruge i din indsats med at skabe trafik til hjemmesiden. De nyheder du deler bør linke ind til selve produktet, blogindlægget eller filmen, som findes på dine andre kanaler.

Opsæt mål for dine e-mails

Som et led i din strategi for din e-mail marketing og nyhedsbreve kan du opstille forskellige mål – alt efter hvilken handling du ønsker, din modtager skal udføre. De fleste mailprogrammer har gode analyseværktøjer, som kan fortælle dig, hvorvidt dine læsere foretager de ønskede handlinger eller ej. Mål kunne være at få dine læsere til at klikke ind på din hjemmeside, læse dit blogindlæg eller købe et specifikt produkt.

 

Segmenter dit indhold

I de fleste mailprogrammer er der mulighed for at inddele sin målgruppe i forskellige lister, alt efter hvilken underkategori de befinder sig i. Når du segmenterer dit indhold, bliver det mere relevant for modtager. Relevant content er nøglen til fortsat at få lov til at vinde plads i din målgruppes indbakke. 

Tilpas dit indhold til målgruppens behov

Kunderejsen er ikke linær, og der findes derfor ikke én rigtig strategi inden for e-mail marketing. Ved brug af den tilgængelige data du har på din målgruppe, kan du dog tilpasse dit content, så det er mest relevant for det stadie, de befinder sig på.

Få et fast samarbejde om e-mail marketing og content

Hvis du gerne vil i gang med e-mail marketing, nyhedsbreve og content marketing generelt, men ikke selv har tiden eller kompetencerne til at gøre det ordentligt, vil vi rigtig gerne hjælpe dig. Vi tilbyder faste aftaler, der sikrer kontinuitet i dine indsatser. Vil du f.eks. udsende et nyhedsbrev hver måned og have hjælp til at opsætte din formular og dit mail flow, så tager vi gerne styring på det. Vi kan både hjælpe med sparring, opsætning, tekstforfatning, udsendelser og måling.

Se hvordan et samarbejde med os typisk foregår her:

E-mail marketing 3

1. Redaktionsmøde

Hver eller hver anden måned holder vi redaktionsmøde og sparrer om mulige emner og budskaber til de kommende måneders indsats. Kan foregå på telefon eller fysisk.

E-mail marketing 3

2. Content plan

Efter mødet udarbejder SIGNAfilm en content plan, hvor de aftalte emner indsættes i en kalender, så der er styr på hvad og hvornår.

E-mail marketing 3

3. Content produktion

SIGNAfilm sørger for alt arbejdet i forbindelse med indsamling og produktion af din virksomheds gode historier.

E-mail marketing 3

4. Godkendelse

Alt indhold sendes til godkendelse hos dig, så vi sikrer, at det er i tråd med din virksomheds tone og personlighed.

E-mail marketing 3

5. Publicering

SIGNAfilm publicerer løbende al indhold på dine sociale medier med udgangspunkt i content planen. Ønsker du selv at stå for publicering, er dette også en mulighed.

E-mail marketing 3

6. Rapport

SIGNAfilm udarbejder og sender en rapport til dig hver anden eller tredje måned med et samlet overblik over indsatsen og resultaterne deraf.

E-mail marketing 9

Derfor skal du vælge os som samarbejdspartner

Vi formår at sætte os ind i din virksomhed og formidle din viden på bedste vis til din specifikke målgruppe.

Èn kontaktperson

Vi har stor respekt for din tid. Når du vælger SIGNAfilm som en ekstern samarbejdspartner, får du derfor kun én kontaktperson, som tager styring på processen og er bindeleddet mellem dine ønsker og eksekveringen. Én kontaktperson med et stærkt team bag sig.

Et helikopterperspektiv

Vi er dit nye sæt friske øjne, der hjælper dig væk fra navlepilleriet og åbner op for nye perspektiver. Flyver vi bare lidt til vejrs, og ser din virksomhed fra afstand, gemmer der sig en masse nye og spændende historier.

Adgang til et stærkt team

Vi er ikke bare gode til e-mail marketing. Vælger du os som samarbejdspartner, får du adgang til et helt team af kompetente mennesker, der er specialiseret i alt inden for digital kommunikation og marketing. Så du kan altid bede om hjælp, hvis andre ting brænder på.

Penge sparret

Ofte vil omkostningen ved at ansætte en ny medarbejder være væsentlig højere, end hvis du fik hjælp af SIGNAfilm. Herudover får du en samarbejdspartner, der kan sætte flere flueben ved de kompetencer, du efterspørger – og så skal du hverken tænke på sygedage eller ferie.

Sparring på højt plan

Flere hjerner tænker bedre end én. Hvis du er kørt fast i den samme rille og mangler ny inspiration, får du hos SIGNAfilm en sparringspartner, der har prøvet kræfter med lidt af hvert – og som kan spotte den gode historie på lang afstand.

Tal er vores ven

Betaler det sig at lægge opgaven ved en ekstern samarbejdspartner? Du kunne tage vores ord for gode varer, men vi ved også, at tallene på papiret har den overbevisende kraft. Derfor måler vi på alting og serverer tallene for dig, så du kan se fremskridtene.

Kombiner dine mails med video

Hos SIGNAfilm har vi et klart mål! Vi vil hjælpe din virksomhed med at få nye kunder. Vi mener ikke, at hverken kommunikation eller video kan stå alene. Derfor kombinerer vi video og digital kommunikation, så du kan få resultater ud af dine videoer. Vi mener, at denne kombination hjælper dig til synlighed, forståelse og mere salg.

Vil du vide mere om, hvorfor det er en god ide at binde video og digital kommunkation sammen, så tag et kig på vores SIGNA 360 koncept, der binder kunderejsen sammen fra A-Z.

E-mail marketing 10
E-mail marketing 11

Ditte andersen, content marketing manager & digital brevdue

Vil du høre mere om e-mail marketing?

Kontakt Ditte eller en af vores andre medarbejdere på 86 12 47 00 og bliv klogere på, hvordan dit budskab modtages i din målgruppes indbakke.