Employer branding-film er kun blevet en større del af employer branding-tendensen, der efterhånden har været et af de helt store buzzord de seneste år. Tendensen er kommet for at blive, og flere og flere virksomheder indtænker forskellige employer branding-indsatser som en del af deres overordnede strategi for at tiltrække de bedste kandidater inden for deres branche. Men hvordan fortæller man bedst om sin arbejdsplads på en troværdig måde?
Brug employer branding-film til at tiltrække dine næste medarbejdere
Kombiner employer branding-tendensen med en anden populær trend – videomarkedsføring – og så har du opskriften på, hvordan du gør potentielle medarbejdere nysgerrige på lige netop din arbejdsplads. Employer branding-film er nemlig utroligt effektive og populære.
Flere og flere foretrækker film fremfor både tekst og billeder i dag, og det er altså ikke kun, når det kommer til forbrugerne. Også potentielle medarbejdere leder efter informationer gennem film. Employer branding-film kan derfor være med til at sikre, at din virksomheds budskab bliver set af de medarbejdere, I gerne vil have.
Employer branding handler ikke nødvendigvis kun om at tiltrække nye medarbejdere, men også om at fastholde eksisterende. Hos virksomheden Aquaporin er det en prioritet at sikre, at eksisterende medarbejdere har det godt på deres arbejdsplads. Her er gode kolleger, trivsel og velvære i fokus, og Aquaporin har nu indledt et samarbejde med Falck Healthcare for at få endnu bedre dage på jobbet. For at kommunikere denne mission, valgte Aquaporin at få lavet en employer branding-film.
Få mere inspiration til at komme i gang med employer branding ved brug af film her.
Hvorfor bruge employer branding-film?
Med employer branding-film kan du skabe en personlighed, genkendelighed og nærhed, fordi du hører budskaberne fra mennesker. Ved at gøre det personligt og vise autentiske billeder fra virksomheden, kan du styrke troværdigheden hos din målgruppe. Vi tror nemlig mere på det, vi hører, når det kommer fra personer, vi kan relatere til end blot med et brand som afsender.
Og det er hverken HR-chefen, direktøren eller bestyrelsesformanden, der skal snakke om, hvordan det er at arbejde i virksomheden – det er medarbejderne. Derfor virker det godt, når Aquaporins nuværende medarbejdere udtaler sig, og når vi ser upolerede og virkelighedsnære billeder fra virksomhedens faciliteter.
Hvis employer branding også står højt på din liste, er en film måske noget for dig. Læs mere og se andre eksempler på employer branding-film her.