Vælg en side

Mange, inklusiv os selv – indrømmet – snakker om, hvor fantastiske film er, og hvor vigtig videomarkedsføring er for din virksomhed i dag. Flere og flere får lavet profilfilm til deres virksomheder, fordi de gerne vil være med på bølgen og har hørt, at det giver gode resultater. Men hvad er det egentlig for resultater, du kan opnå med en profilfilm?

Hvis du er en af dem, der overvejer at få lavet en film til din virksomhed, fordi du gerne vil være med på moden, men er i tvivl om det er pengene værd, så synes jeg, du skal læse med her. Ifølge Allan Nielsen, ejer af MyreExpressen, er der nemlig flere målbare fordele, du kan opnå gennem en profilfilm.

Fortæl din historie og dit budskab – på den rigtige måde

Profilfilm kan bruges til at fortælle utallige former for forskellige historier fra din virksomhed. MyreExpressen, der bekæmper skadedyr, ønskede en profilfilm, der ikke blot satte fokus på virksomheden, men også på nye tiltag inden for branchen. For MyreExpressen var det vigtigt at fortælle, hvem virksomheden er ved at sætte fokus på produktudvikling og på, hvordan produkterne virker for kunderne.

For at kunne fortælle deres historie blev MyreExpressen nødt til at være skarpe på, hvad deres seere og potentielle kunder skulle vide.

”Jeg mener, at noget af det gode ved at lave film er, at vi også selv lige skal tænke os om, inden vi taler. Nogle gange bliver ting så opstillet, og det gider folk ikke. Det giver et bedre indtryk, at det er naturligt, selvom det er en udfordring at være så kortfattet. Men så bliver vi også selv skarpere på, hvad vi fortæller”, siger Allan Nielsen.

Dit budskab skal altså være kort og præcist, så det kan formidles i en film på 1-2 minutter. Men så er der til gengæld større sandsynlighed for, at du fastholder dine seere, og at de husker, hvad du har fortalt.

Se MyreExpressens profilfilm, der har hjulpet dem med at få kommunikeret deres budskab om giftfri rottebekæmpelse her:

Læs mere om profilfilm her.

Se også, hvilke andre typer af film du kan vælge til lige netop din virksomhed her.

3 målbare resultater din profilfilm kan skabe

 

Sociale handlinger og visninger

Mange, der bruger de sociale medier, har en tendens til at fokusere meget på visninger, likes, delinger osv., når det kommer til performance på de sociale medier. Selvom disse parametre ikke altid giver tilstrækkelige beviser på, at det går fremad for en virksomhed, kan de alligevel ofte være gode indikatorer og rigtig fine at måle på.

MyreExpressen kunne se en væsentlig forskel i interessen for deres opslag, hvilket gav dem en tydelig indikation på, at de havde ramt rigtigt og fundet noget, deres følgere kunne lide med deres nye profilfilm.

”Vi lagde vores profilfilm på Facebook, og den har haft 5000 visninger og er blevet delt og liket et hav af gange. Det er vi meget godt tilfredse med”, siger Allan Nielsen.

Film kan altså være med til at skabe en øget interesse og opmærksomhed til din virksomhed og jeres produkter. Så selvom sociale handlinger og visninger ikke nødvendigvis er lig med flere varer i kurven, kan de være med til at sætte skub i kendskabsgraden til din virksomhed.

Men hvad kan du så ellers få ud af at dele din profilfilm på de sociale medier?

 

Øget trafik til din hjemmeside

Et andet mål, der får meget opmærksomhed i dag er at skabe trafik til ens virksomheds hjemmeside. Så det store spørgsmål er, om en profilfilm også kan indfri dette?

Til at finde ud af det, vender jeg lige tilbage til vores case-virksomhed, MyreExpressen, der har oplevet mærket på egen krop:

”Vi har fået meget mere run på vores forskellige medier. På Facebook og LinkedIn har vi fået masser af trafik, men vores IT-mand, har også sagt, at vi får travlt i 2018, for det har han kunnet se på tallene på hjemmesiden. Og det har han haft ret i”, fortæller Allan Nielsen. MyreExpressen har altså formået at bruge deres profilfilm til at generere mere trafik til deres hjemmeside. Bruger du din film rigtigt på de sociale medier, kan du også udnytte de visninger og sociale handlinger, du får der til at sende dine følgere ind på din hjemmeside. Du skal selvfølgelig bare sørge for at give dem et link, de kan klikke på.

Så kort sagt er svaret ja; film kan også være med til at skabe øget trafik til din hjemmeside, når du f.eks. deler dem sammen med et link på de sociale medier.

 

Flere leads og flere ordrer

Trafik er i og for sig rigtig godt. Men vi er nået til et punkt, hvor trafik ikke længere er nok. Nu skal det også gerne være relevant trafik. I sidste ende handler det jo altid om at få flere kunder og flere penge i kassen. Derfor er det sidste fokus, jeg vil fremhæve naturligvis at få flere leads og flere ordrer.

Får du lavet en profilfilm, der giver dine potentielle kunder den historie og de informationer, de har brug for, og får du vist din film til de rette mennesker, er der ingen tvivl om, at det er et godt redskab til at skabe flere leads.

”Der er ingen tvivl om, at så snart man laver sådan nogle tiltag, så sker der altså noget. Især med film. Det er jo ikke lige meget hvad man gør. Man kan sagtens lægge nogle penge ud, men hvad giver de? Det er jo væsentligt. Og det er i hvert fald de overvejelser, vi gør os, inden vi laver noget. Så vi er glade for, at filmen har været med til at gøre, at vi har rigtig meget at lave”, lyder det fra Allan Nielsen. For MyreExpressen har deres profilfilm været med til at sætte skub i nogle ting. Den har gjort, at de har været i stand til at fortælle den historie, som deres potentielle kunder havde brug for at høre, for at blive til faste kunder.

Konklusionen er, at profilfilm og andre typer film kan skabe målbare resultater, når de bruges på forskellige platforme og på forskellige tidspunkter i potentielle kunders rejse. Men resultaterne kommer selvfølgelig ikke altid af sig selv. Hvis du virkelig skal derud, hvor dine film skal hjælpe dig med at generere leads og booste dit salg, er det vigtigt, at du lægger en strategi for, hvordan du vil bruge dem. 

Michelle Hemmingsen

Content marketing manager

Mail: michelle@signafilm.dk

Telefon: +45 29 73 46 77