[hfcm id="4"]
Vælg en side

Vi ved, at det er en hård og frustrerende tid for erhvervslivet. Specielt for mange B2B virksomheder, hvor den primære kontakt til nye kunder foregår på messer og konferencer. Og desværre skal vi nok kigge et godt stykke ind i det nye år, før dørene til landets messecentre igen åbnes op.

Corona-pandemien har givet os alle udfordringer, og den tvinger os til at tænke i andre løsninger og muligheder. Dét at tænke innovativt og omlægge vante arbejdsgange er selvfølgelig lettere sagt end gjort – og derfor vil vi gerne hjælpe dig lidt på vej.

Vi vil gerne slå et slag for mulighederne i digital kommunikation og marketing. I stedet for at møde kunderne på messerne, må vi møde dem andetsteds – nemlig digitalt.

Mulighederne ved online kommunikation og marketing

I denne artikel håber vi at kunne inspirere dig til, hvordan du kan transformere de traditionelle messer om til digitale løsninger.

Messerne giver muligheder for at fremvise nye produkter, møde potentielle kunder, pleje eksisterende relationer og skabe leadgenerering. Og lige præcis disse muligheder har du også med online kommunikation og marketing. Via de sociale medier kan du møde kunderne dér hvor de befinder sig, uanset hvor de er henne i verden og på alle tidspunkter af døgnet.

På din hjemmeside og sociale medier gælder det om, at dele indhold, som fanger din målgruppe – og her er det ikke hvilket som helst indhold, dine kunder og målgruppe vil eksponeres for. Det skal være relevant og inspirerende indhold, som rent faktisk kan skabe værdi for dem. På den måde kan du bedre skabe en interesse for din virksomhed, tiltrække dine potentielle kunder og i sidste ende opbygge langvarige relationer.

Messe eller ej – du kan stadig møde nye kunder 1

Skab blikfang med video content

I jagten på at skabe inspirerende indhold er det en god idé at bruge video som en del af din content marketing strategi. Videoer er et effektivt redskab til at skabe blikfang og skille dig ud fra mængden. Med korte, fængede videoer kan du give kunderne en klar, hurtig og autentisk introduktion til din virksomhed. Du kan også bruge produktfilm eller instruktionsfilm, hvor du har mulighed for at gå i dybden med nye produkter, og hvor du har tid til at forklare hvordan de anvendes.

Videoerne kan deles på din hjemmeside, de sociale medier, som en del af et blogindlæg eller til annoncering. Via annoncering på de sociale medier kan du målrette dit budskab efter den målgruppe du ønsker at ramme. På den måde kan du sikre, at potentielle kunder bliver gjort opmærksomme på din virksomhed.

Videoer giver dig altså mulighed for at præsentere din virksomhed og produkter med forskellige virkemidler i forhold til traditionelle messer.
Derudover er det en god idé at dele indhold regelmæssigt på de sociale medier, så du kan vedligeholde kontakten og interessen for kunderne.

Men husk, uanset hvilket content du laver, skal det være med øje for din målgruppes interesser.

Lyder video og content marketing som noget for dig, og er du nysgerrig på at vide mere? Så er du mere end velkommen til at tage fat i os.

Ruth | SIGNAfilm

”Vil du høre mere om, hvad online kommunikation og marketing kan gøre for dig? Så smid mig en mail og lad os få en snak.”

Ruth Brown
Content marketing specialist
Mail: ruth@signafilm.dk
Telefon: +45 22 59 06 47